| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İmaj Yönetimi ve Stil Danışmanlığı | TOS146 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreç ve sonuçlarını öngörebilme |
| Ders İçeriği |
Moda ve stil üzerine tartışmalar. |
| Ders Kaynakları |
Çakır, Ö. (2009). Ben Ne Giydiğimi Biliyor Muyum?, İstanbul: Epsilon Yayınevi.
Kaba, A. (2012). Aysun Kaba ile Stilini Keşfet, İstanbul: Destek Yayınları. İbicioğlu, H.;Çiftçi, M.;Cerit E. (2014)Giyide Renklerin Uyumu, Hayat Yayın Grubu |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Stilin tanımı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Moda ve stil üzerine tartışmalar. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kişisel giyim kodları, ve belirgin stiller. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Temel renk bilgisi. Renklerin kişiler üzerinde anlam ve etkileri. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Temel renk bilgisi. Renklerin kişiler üzerinde anlam ve etkileri. | Tartışmalı Ders |
| 6 | Yüz şekilleri ve temel renk grupları. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Temel vücut tipleri algılama ve belirleme yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
| 8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
| 9 | Dikey ve yatay vücut formuna uygun giyim önerileri. | Problem Çözme |
| 10 | Yaşam tarzı, kişilik ve profesyonel kimlik analizi. | Problem Çözme |
| 10 | Yaşam tarzı, kişilik ve profesyonel kimlik analizi. | Problem Çözme |
| 10 | Yaşam tarzı, kişilik ve profesyonel kimlik analizi. | Problem Çözme |
| 13 | Örnek danışmanlık hizmeti. | Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
| 13 | Örnek danışmanlık hizmeti. | Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kişisel renk tonları belirleyebilir; Kişiye özel renk tonları seçebilir, Saç, göz ve ten rengi uyumunu değerlendirebilir, Mevsime göre renk analizi oluşturabilir. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel yüz şekillerini belirleyebilir; Keskin hatlı yüz tipine uygun değerlendirmelerde bulunur, Yuvarlak hatlı yüz tipine uygun değerlendirmelerde bulunur, Yüz şekline göre temel saç formu önerebilir. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel vücut şekillerini ayırt edebilir ve önermelerde bulunabilir; Yatay vücut formunu tanır ve önermelerde bulunur, Dikey vücut formunu tanır ve önermelerde bulunur, Vücut oranlarına göre giysi önermelerinde bulunu | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |