| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma | SHB251 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sosyal hizmet öğrencilerinin bir gönüllü kimliği ile yürüteceği bu çalışma sürecinde kendini tanıması, bilgi ve uygulama deneyimi kazanması ve becerilerini geliştirmesi, süpervizyon altında gönüllü çalışma deneyimi kazanması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerinin tercih ettiği ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet kurum/kuruluşunda (merkezi/yerel/yerinden yönetim kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütlerin Türkiye temsilcilikleri vb.) gönüllü çalışma yapması, söz konusu alanı tanımaları, bu alana özgü sorun ve gereksinimleri anlamaları ve katkı vermeleridir. |
| Ders Kaynakları |
Tutar, Hasan(2017) İnsanlar ve Örgütler, Degar Yayınları
Tutar, Hasan(2017) Örgüt Kültürü, Detay Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının tanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının amacı, sorumlulukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | İnsani Hizmet Örgütlerinde insan kaynakları yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Gönüllülük | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | İnsani Hizmet Örgütleri’nde gönüllü-profesyonel personelin çalışma ilişkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında İnsani hizmet örgütlerinin incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(I) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
| 11 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(II) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(III) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(IV) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Dersin genel değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sivil toplum örgütleri ve insani hizmet örgütleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. | |||
| Gönüllülük ve gönüllü çalışma kavramlarını açıklayabilir. | |||
| Gönüllülerle çalışma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır. | |||
| İnsani hizmet örgütlerinin yapısını, işleyişini ve personel yönetimini açıklar. | |||
| Gönüllülükle ilgili etik tutum ve davranışları açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gönüllülük ve gönüllü çalışma kavramlarını açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Gönüllülerle çalışma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır. | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| İnsani hizmet örgütlerinin yapısını, işleyişini ve personel yönetimini açıklar. | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
| Gönüllülükle ilgili etik tutum ve davranışları açıklar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 4 | 1 | ;
| Sivil toplum örgütleri ve insani hizmet örgütleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 1 | 1,2 | 1,8 | 3,2 | 1 | 2,6 | 1,6 | 1 | 3 | 2,6 | 2,4 | 1,6 | 2,4 | 1,8 |