| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Drama | SHB259 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Dersin veriliş biçimi yüz yüze öğretim şekildedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Eğitimde yöntem olarak dramanın kullanım alanlarını araştırmak |
| Ders İçeriği |
Eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması |
| Ders Kaynakları |
Ömer Adıgüzel (2019), Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
İnci San (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde yöntem olarak dramanın kullanım alanları | Rol Yapma / Drama |
| 2 | Uyum ve güven çalışmaları | Rol Yapma / Drama |
| 3 | İmgesel düşünme ve ifade | Rol Yapma / Drama |
| 4 | Düş gücünü geliştirme | Rol Yapma / Drama |
| 5 | Özgür düşünme yetisini kazanma | Rol Yapma / Drama |
| 6 | Eğitim süreçlerinde grup çalışmaları ve drama | Rol Yapma / Drama |
| 7 | Grup çalışmalarında düşünce geliştirme | Rol Yapma / Drama |
| 8 | ARA SINAV | Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
| 9 | Drama yoluyla iletişim ve etkileşim | Rol Yapma / Drama |
| 10 | Duyular ve drama ilişkisi | Rol Yapma / Drama |
| 10 | Duyular ve drama ilişkisi | Rol Yapma / Drama |
| 10 | Duyular ve drama ilişkisi | Rol Yapma / Drama |
| 13 | Eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması | Rol Yapma / Drama |
| 13 | Eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması | Rol Yapma / Drama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklayabilecektir; Dramayı tanımlar ve tarihçesini açıklar, Eğitim ve drama ilişkisini kendi cümleleriyle açıklar, Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır. | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimleyebilecektir; Oyun ve drama arasındaki benzerlikleri açıklar, Oyun ve drama arasındaki farklılıkları açıklar, Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler, Oyun ve dramanın kullanımını örnekler | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Eğitimde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilecektir; Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar, Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar, Drama etkinliğini uygular, Drama etkinliğini değerlendirir. | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |