Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekip Çalışması | SHB262 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ekip çalışmasının amacı, etkinliği, işleyişi, oluşum süreci, liderlik ve performans ölçütleri konularında detaylı bilgi sahibi olmak. Uygulama ile öğrenilenleri pekiştirmek. |
Ders İçeriği |
1. EKİP ÇALIŞMASI (GİRİŞ) 2. EKİPTE AMAÇ 3. NEDEN EKİP ÇALIŞMASI? 4. EKİP ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR? 5. EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ VE JOHARİ PENCERESİ 6. EKİBİN ÖZELLİKLERİ 7. EKİBİN OLUŞUM SÜRECİ 8. VİZE SINAVI 9. EKİP ORGANİZASYONU 10. LİDERLİK VE EKİP LİDERİNİN ÖZELLİKLERİ 11. BAŞARILI EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ 12. EKİP ÇALIŞMASININ GEREKTİRDİĞİ TUTUM VE BECERİLER 13. EKİP ÇALIŞMASINDA ETKİNLİK 14. EKİP MODELLERİ VE PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ 15. FİNAL SINAVI |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve Internet Kaynakları
Ders Notları Alan Araştırmaları Serdal Koçyiğit. Ekip çalışması ve Temel Öğeleri. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 16 | 1 | 16 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 16 | 1 | 16 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1. EKİP ÇALIŞMASI (GİRİŞ) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | 2. EKİP ÇALIŞMASINDA AMAÇ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | 3. NEDEN EKİP ÇALIŞMASI? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | 4. EKİP ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | 5. EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ VE JOHARİ PENCERESİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | 6. EKİBİN ÖZELLİKLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | 7. EKİBİN OLUŞUM SÜRECİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | 8. VİZE SINAVI | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | 9. EKİP ORGANİZASYONU | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | 10. LİDERLİK VE EKİP LİDERİNİN ÖZELLİKLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | 11. BAŞARILI EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | 12. EKİP ÇALIŞMASININ GEREKTİRDİĞİ TUTUM VE BECERİLER | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | 13. EKİP ÇALIŞMASINDA ETKİNLİK | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | 14. EKİP MODELLERİ VE PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | 15. FİNAL SINAVI | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeni kişisel iletişim becerileri geliştirir | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ekip çalışması ve işbirliğine uygunluk, yatkınlık kazanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kişilerarası problem çözme becerileri kazanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Planlama ve örgütleme yapabilme yetkinliği kazanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İş ve süreç tasarımı yapabilme yetkinliği kazanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeni kişisel iletişim becerileri geliştirir | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ekip çalışması ve işbirliğine uygunluk, yatkınlık kazanır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kişilerarası problem çözme becerileri kazanır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Planlama ve örgütleme yapabilme yetkinliği kazanır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İş ve süreç tasarımı yapabilme yetkinliği kazanır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |