EN
  • Anasayfa
  • SHB353 Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB353 - Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet SHB353 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Yüz yüze verilmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN
Amaç

Bu dersin amacı topluma sunulan sosyal hizmetlerin etkinliğini sağlamak ve yurt çapında yaygınlaştırmak için özel anlamda sosyal belediyecilik ve genel anlamda yerel sosyal hizmetlerin önemini kavratmaktır. Ayrıca gelişen sosyal belediyecilik anlayışının yerel bağlamda sosyal hizmetlerin sunumundaki rolüne dikkat çekilmesi hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Ders kapsamında Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi, özellikleri ve güncel durumu incelenecektir. Ardından yerel kalkınma planları kapsamında benimsenen sosyal politikalar ve dezavantajlı gruplara sunulan sosyal hizmetler değerlendirilecektir.

Ders Kaynakları Kalaycı, S. (2020). Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler. Ankara: Çizgi Kitabevi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 1 14 14
Final Final 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Gelişim Süreci Ders
1 Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Gelişim Süreci Ders
3 İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye Yönetimi Ders
4 Yerel Yönetimler Reformu ve Belediyelerde Yeniden Yapılanma Ders
5 Mahalli İdarelere Yönelik Kanuni Düzenlemeler Ders
6 Sosyal Belediyecilik (Tanımı ve İşlevleri) Ders
7 Yerel Kalkınma ve Yerel Sosyal Politika ve Hizmet Ders
8 Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet Yönetimi Ders
9 Belediyelerde Aktif Sosyal Hizmetler Ders
10 Belediyelerde Engelli Politikaları Ders
11 Belediyelerde Sokak Çocukları Sorununa Karşı Sosyal Politika ve Hizmetler Ders
12 Belediyelerde Yoksulluğa Karşı Mücadele Ders
13 Belediyelerde Kadın ve Aile Politikaları Ders
14 Yerel Sosyal Politika ve Hizmetlerin AB İçindeki Yeri ve İşlevi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci mahallî ölçekte yerel halk için sosyal hizmet programları geliştirebilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci sosyal belediyecilikte yeni sosyal hizmet alanlarını bulabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini tartışabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerine ve yerel sosyal denetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilecektir. 5 3 2 1 5 1 1 1 1 3 1 1 3 1 1
Öğrenci mahallî ölçekte yerel halk için sosyal hizmet programları geliştirebilecektir. 5 1 1 4 5 1 1 1 1 3 1 3 3 1 4
Öğrenci sosyal belediyecilikte yeni sosyal hizmet alanlarını bulabilecektir. 1 1 1 1 5 1 1 1 1 3 3 1 3 1 1
Öğrenci sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini tartışabilecektir. 5 1 1 1 5 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1
Öğrenci yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerine ve yerel sosyal denetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilecektir. 5 1 1 1 5 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1
Ortalama Değer 4,2 1,4 1,2 1,6 5 1 1 1 1 3,8 1,4 1,4 2,2 1 1,6