Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gençlerle Sosyal Hizmet | SHB357 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, gençlerle çalışmada öğrencilerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders sürecinde, gençlik dönemine ait özellikler, gelişimsel bakış açısıyla gözden geçirildikten sonra, gençlerle çalışmada temel ilkeler, gençlik refahı alanı, hak temelli yaklaşım, gençlerin katılımı, gençlerle mikro, mezzo ve makro düzeyde sosyal hizmet uygulamaları konuları farklı genç grupları göz önünde tutularak incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Attepe Özden, S. (2020). Gençlik Dönemi Gelişim Özellikleri ve Gençlikle İlgili Kuramlar. İçinde M. D. Pak & E. Özcan (Ed.), Gençliğin Dönüşümü Politika ve Mücadele (ss. 119-134). Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tartışılması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Gençlik Dönemi Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Ergenlik Döneminde Dayanıklılık (Resilience), Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Gençlerle Çalışmanın Temelleri: Hak Temelli Yaklaşım ve Katılım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Gençlerle Çalışma İlkeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Gençlerle Grup Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Gençlik Politikaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Gençlik ve Ötekileştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gençlik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini ve gençlik döneminde yaşanan sorunları kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gençlerin sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gençlerin sorunlarının çözümünde sosyal hizmet(ler)in görev ve fonksiyonlarını kavrar ve gençlere yönelik sosyal hizmetlerin önemini tartışır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gençlere yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik sosyal hizmet projeleri üretir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gençlik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini ve gençlik döneminde yaşanan sorunları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlerin sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlerin sorunlarının çözümünde sosyal hizmet(ler)in görev ve fonksiyonlarını kavrar ve gençlere yönelik sosyal hizmetlerin önemini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlere yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik sosyal hizmet projeleri üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |