| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet | SHB354 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı sivil toplum kuruluşu kavramını, STK'ların tarihini ve günümüzdeki işlevlerini tanımlamalarını, STK ve sosyal hizmet ilişkisini kurabilmelerini, STK'larda sosyal hizmet uzmanlarının rol ve sorumluluklarını öğrenmelerini sağlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Sivil Toplum Örgütlerinin tanımı ve tarihsel gelişimi |
| Ders Kaynakları |
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014. Ed.Sema Buz, Meliha Funda Afyonoğu (2021). Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | STK kavramı | |
| 2 | STKların amacı ve önemi | |
| 3 | Sivil Toplum Kuruluşlarının Dünyadaki gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Dünyadaki ve Türkiyedeki Gelişmler | |
| 5 | STKlarla ilgili düşünürler ve bilim adamları | |
| 6 | Sivil toplum ve devlet | |
| 7 | Sivil toplum ve demokrasi | |
| 8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Yerel düzeyde STKların örgütlenmesi | |
| 10 | Osmanlı döneminde STK | |
| 11 | Cumhuriyet Döneminde STK | |
| 12 | STKları ile ilgili yasal düzenlemeler | |
| 13 | Türkiyede STKların yasalarda ki durumu | |
| 14 | Günümüzde sivil toplum kavramının anlamı ve liberalizmle ilişkisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme | |||
| Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | |||
| Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme | |||
| Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | |||
| Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
| Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | ;
| Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
| Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
| Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
| Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | ;
| Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
| Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | 1,8 | 2 | 2,4 | 3,4 | 1,6 | 2,2 | 1,8 | 1,6 | 2,6 | 2,4 | 2,8 | 3,4 | 2,6 | 2,2 |