| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bütünleştirme Semineri | SHB407 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
| Amaç |
Öğrencilerin almış oldukları sosyal hizmet teorilerine ilişkin bilgileri uygulamaya nasıl aktaracaklarını ve böylece bilgi-beceri ve değerleri nasıl bütünsel hale getirebileceklerini öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Alan uygulaması eğitiminde teori ve pratiğin bütünleştirilmesine ilişkin uygulama örnekleriyle ve öğrencilerin karşılıklı etkileşimiyle ilgili bir içerik sunulmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. SHU Derneği Yayını, Yayın No:16, Ankara.
Sosyal Hizmet Eğitiminin Genişleyen Sınırları., M. Kırlıoğlu, D. Akarçay Ulutaş., Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, 2021 Sınıfa getirilen vaka örnekleri üzerinden çalışma |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriği hakkında bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
| 2 | Bilgi, beceri ve değer temeli ve Planlı değişim sürecinin basamakları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Teori, model, yaklaşım kavramlarının gözden geçirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Örnekler üzerinden genel sistemler kuramının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Örnekler üzerinden güçlendirme yaklaşımının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı | Tartışmalı Ders |
| 6 | Örnekler üzerinden ekolojik yaklaşımın sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sosyal Hizmet Alan Eğitiminde Teori ve Pratiğin Bütünleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-I | Tartışmalı Ders |
| 10 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-II | Tartışmalı Ders |
| 11 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-III | Tartışmalı Ders |
| 12 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-IV | Tartışmalı Ders |
| 13 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-V | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 15 | Final Sınavı | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | ;
| Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | ;
| Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir. | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | ;
| Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir. | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | ;
| Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 3 | 2,2 | 3 | 2,8 | 2 | 2,6 | 3,8 | 3,4 | 3 | 4,8 | 5 | 3,2 | 3,4 | 5 |