| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Baskı Karşıtı Uygulama | SHB455 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, sosyal hizmet öğrencilerinin baskı, ayrımcılık ve sosyal adaletsizlik biçimlerini anlamalarını ve eleştirel bir biçimde çözümleyebilmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Baskı, iktidar, güç, sosyal dışlanma, güçsüzlük kavramları üzerinden güç ilişkileri konusu, baskı unsurları, iktidar kavramı, birey, grup ve toplumla baskı karşıtı sosyal hizmet uygulama örnekleri, farklı ayrımcılık türlerinin değerlendirilmesi konuları işlenecektir. |
| Ders Kaynakları |
Arendt, H. (2014/1970) Şiddet Üzerine, (çev. Bülent Peker) İstanbul: İletişim Yayınları
Frierre, P. (2013/1991) Ezilenlerin Pedagojisi, (çev. Dilek Hattatoğlu) İstanbul: Ayrıntı Yayınları Dominelli, L. (2021). Baskı Karşıtı Sosyal Çalışma - Teori ve Pratik. Ankara: Nika Yayınevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Ders |
| 2 | Temel kavramlar üzerine tartışma (Baskı, iktidar, güç, sosyal dışlanma, güçsüzlük) | Ders |
| 3 | Baskı ve tahakküm ilişkileri neden sosyal hizmetin konusudur? | Ders |
| 4 | İktidar üzerine düşünmenin gelişimi | Ders |
| 5 | Kimliğin inşası ve baskı altındakilerin stratejileri ve güç pozisyonlardakilerin seçenekleri | Ders |
| 6 | Bireylerle baskı karşıtı ve özgürleştirici uygulama | Ders |
| 7 | Gruplarla baskı karşıtı ve özgürleştirici uygulama | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Ezilenlerin pedagojisi | Ders |
| 10 | Uygulama: baskı karşıtı sosyal hizmet | Ders |
| 11 | Irkçılık, sömürgecilik, cinsiyet ve yaş ayrımcılığının katmanlı birleşimi ve şiddet | Ders |
| 12 | Imperium üzerine tartışma | Ders |
| 13 | Genel değerlendirme | Ders |
| 14 | Dönem Sonu Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci baskı karşıtı uygulamalar hakkında yetkinlik kazanır. | |||
| Öğrenci baskı karşıtı uygulamanın kavramlarını öğrenir. | |||
| Öğrenci güç ve güç ilişkilerini çok boyutlu olarak değerlendirebilir. | |||
| Öğrenci birey, grup ve toplumları özgürleştirici uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Öğrenci ayrımcılık türlerine karşı farkındalık geliştirir ve her türlü ayrımcılığın önlenmesi için temel uygulama becerileri kazanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci baskı karşıtı uygulamalar hakkında yetkinlik kazanır. | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | ;
| Öğrenci baskı karşıtı uygulamanın kavramlarını öğrenir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | ;
| Öğrenci güç ve güç ilişkilerini çok boyutlu olarak değerlendirebilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | ;
| Öğrenci birey, grup ve toplumları özgürleştirici uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ;
| Öğrenci ayrımcılık türlerine karşı farkındalık geliştirir ve her türlü ayrımcılığın önlenmesi için temel uygulama becerileri kazanır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,6 | 3 | 3,8 | 1,2 | 1,6 | 2,8 | 1,8 | 2,6 | 1,6 | 3,2 | 4,4 | 4 | 2,4 | 4,4 |