EN
  • Anasayfa
  • SHB463 Karşılaştırmalı Sosyal Refah Sistemleri (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SHB463 - Karşılaştırmalı Sosyal Refah Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Sosyal Refah Sistemleri SHB463 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Bahadır DİNÇ
Ders Veren
Amaç

Refah ve sosyal refah kavramlarının analizi, Türkiye’de ve Dünya’da sosyal refah kavramının gelişimi, sosyal hizmet ve sosyal hizmet örgütlerinin tanımlanması, Türkiye’de sosyal refah açısından sosyal hizmete ilişkin mevcut sistemin yapısal ve işlevsel yönleri konularında öğrencilere bilgi kazandırmak hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Bu ders; Sosyal refahın tanımı,Sosyal refahın tarihsel gelişimi,Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları,Sosyal refahın ekonomik boyutu,Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet,Sosyal refah ve sosyal hizmet,Ara sınav genel tekrar,Sosyal refah ve sosyal güvenlik,Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar,Sosyal refah ve sağlık,Sosyal refah ve eğitim,Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım,Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Berk, F. (2014). Farklı Devlet Sistemlerinde Karşılaştırmalı Sosyal Refah ve Hizmet Modelleri. İstanbul: Sokak Kitapları Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sosyal refahın tanımı Ders
2 Sosyal refahın tarihsel gelişimi Ders
3 Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları Ders
4 Sosyal refahın ekonomik boyutu Ders
5 Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet Ders
6 Sosyal refah ve sosyal hizmet Ders
7 Ara sınav Ders
8 Sosyal refah ve sosyal güvenlik Ders
9 Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar Ders
10 Sosyal refah ve sağlık Ders
11 Sosyal refah ve eğitim Ders
12 Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım Ders
13 Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar Ders
14 Dönem sonu sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -