Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sınıf Tartışmaları | TOS150 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite ve küreselleşme kavramları üzerinden tartışmaktır. |
Ders İçeriği |
Ders, tabakalaşma, sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite, iktidar, elitler, yoksulluk, meşrulaştırma ve toplumsal hareketlilik gibi kavramların vurgulanması üzerinden tartışılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Turner, Eşitlik, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
Kolektif (2023), Osmanlı’dan Günümüze Etnisite ve Sınıf Tartışmaları, Çizgi Kitabevi Zerrin Sungur (2016), Çalışma Sosyolojisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Sınıfsal Eşitsizliğin Tarihi | Tartışmalı Ders |
3 | Klasik Sınıf Kuramları I | Tartışmalı Ders |
4 | Klasik Sınıf Kuramları II | Tartışmalı Ders |
5 | Modern Sınıf Kuramları I | Tartışmalı Ders |
6 | Modern Sınıf Kuramları II | Tartışmalı Ders |
7 | Türkiye'de sınıf tartışmaları | Tartışmalı Ders |
8 | Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: Üst Sınıf | Tartışmalı Ders |
9 | Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: Orta Sınıflar | Tartışmalı Ders |
10 | Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: İşçi Sınıfı | Tartışmalı Ders |
11 | Yoksullar, Altsınıflar ve Refah Devletinin Ekonomi Politiği | Tartışmalı Ders |
12 | Yeni Sınıf Oluşumları: Prekarya | Tartışmalı Ders |
13 | Irk/Etnisite ve Toplumsal Tabakalaşma | Tartışmalı Ders |
14 | Toplumsal Cinsiyet ve Tabakalaşma | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tabakalaşma, sınıf oluşumu ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sınıfsal eşitsizliğin kendine özgü teorilerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sınıfsal eşitsizliği, iktidar, toplumsal cinsiyet, ve ırk/etnisite kavramlarına referansla değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal hareketliliğini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tabakalaşma, sınıf oluşumu ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabilir. | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | - |
Sınıfsal eşitsizliğin kendine özgü teorilerini açıklayabilir. | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 | - | 5 | 5 | 1 | - |
Sınıfsal eşitsizliği, iktidar, toplumsal cinsiyet, ve ırk/etnisite kavramlarına referansla değerlendirebilir. | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | - |
Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabilir. | 2 | 1 | 3 | - | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | - |
Toplumsal hareketliliğini açıklayabilir. | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | - |