Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal İletişim | REK217 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kurumsal İletişim dersinde iletişim teorileri ve modelleri kapsamında, öğrencilere örgüt içi iletişimin yanında, kurumsal iletişim ve kurumsal iletişimin önündeki engeller açıklanmaya çalışılır. |
Ders İçeriği |
Kurumsal İletişim dersinde genel olarak iletişim modelleri ve bunların pratikte nasıl uygulandığı 14 haftalık içerikte öğrencilere anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tutar, Hasan, (2009) Örgütsel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve kavramsal çerçeve | Tartışmalı Ders |
2 | Örgüt Kuramları ve İletişim | Tartışmalı Ders |
3 | İletişim kavramı ve iletişim fonksiyonları | Tartışmalı Ders |
4 | İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları | Beyin Fırtınası |
5 | İletişim Türleri ve Şekilleri | Beyin Fırtınası |
6 | Örgütsel İletişimin Modelleri | Küçük Grup Tartışması |
7 | Örgütsel İletişimin İşleyişi | Küçük Grup Tartışması |
8 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Beyin Fırtınası |
9 | Arasınav ve Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Küçük Grup Tartışması |
10 | Örgütsel İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması | Küçük Grup Tartışması |
11 | Örgütlerde Yazılı iletişim Örnekleri | Küçük Grup Tartışması |
12 | Örgütlerde Teknik İletişim | Küçük Grup Tartışması |
13 | Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel İletişim | Küçük Grup Tartışması |
14 | Örgütsel İletişimde Etkinlik Faktörleri ve Yönetimi | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1) İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
6) Örgütün iç ve dış çevresiyle ilgili iletişim kurma yöntemlerini öğrenir ve bunun önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
5) Örgütlerde yazılı iletişim türlerini ve yazılı iletişim örneklerini öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
4) Örgütsel iletişimin işleyişi ve örgütsel iletişim ağ modellerini öğrenir | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
7) Teknik iletişim, örgütsel iletişim araç ve yöntemleri, bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişimin önemini kavrar | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
2) İletişimin kişisel ve örgütsel engellerini ve bunları aşma yollarını öğrenir | Sözlü Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
3) örgütlerde iletişim ve fonksiyonlarını öğrenir, örgütsel iletişimin işleyişini kavrar. | Sözlü Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
6) Örgütün iç ve dış çevresiyle ilgili iletişim kurma yöntemlerini öğrenir ve bunun önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
5) Örgütlerde yazılı iletişim türlerini ve yazılı iletişim örneklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4) Örgütsel iletişimin işleyişi ve örgütsel iletişim ağ modellerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
7) Teknik iletişim, örgütsel iletişim araç ve yöntemleri, bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2) İletişimin kişisel ve örgütsel engellerini ve bunları aşma yollarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3) örgütlerde iletişim ve fonksiyonlarını öğrenir, örgütsel iletişimin işleyişini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |