Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekan Tasarımı I | İMZ101 | 1 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Pınar DABANLI |
Amaç |
Gelişmiş teknolojiyi sanat ve estetikle bütünleştirebilen, kendi kültür ve gelenekleriyle harmanlayıp özgün iç mekan tasarımları ortaya koyabilen, devlet ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek hedefindedir. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programı oluşturularak, uygun öğrenme ortamı sağlanarak ve teorik ile pratik çalışmaların yapılabilmesi için sınıf ve atölye ortamı öğrencilere sağlanmıştır. Özgüveni yüksek, mesleki açıdan yeterli, girişimcilik ruhuna ve estetik bakış açısına sahip, teknolojik gelişmeleri takip edebilen iç mekan tasarımı alanında ülkemizin ihtiyaç duyduğu bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir. |
Ders Kaynakları |
İç mekan tasarımı nedir?(Sally Stone)İç mekan tasarımı(Francis D.K. Ching)
İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayın 2015, 5. Baskı. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 9 | 4 | 36 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat nedir?Tasarım nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tasarım akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle anlatılması. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Tasarım akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle analtılması. | |
4 | Çizgi karakterleri,çizim teknikleri,çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması. | |
5 | Çizgi karakterleri,çizim teknikeri,çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması. | Ders Gösterim |
6 | Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları. | Ders Gösterim |
7 | Üç boyutlu düşünebilme ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları. | Ders Problem Çözme Gösterim |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları | Ders Problem Çözme Gösterim |
6 | Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları. | Ders Gösterim |
13 | Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tasarım sürecinde temel tasarım elemanlarını kullanır | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilir. | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 |
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilir. | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 |
İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilir. | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 |
Tasarım sürecinde temel tasarım elemanlarını kullanır | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 |
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 |