EN
  • Anasayfa
  • İMZ103 Temel Perspektif (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMZ103 - Temel Perspektif
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Perspektif İMZ103 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Ders Veren Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN
Amaç

İç mimarlık öğrencilerine eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini ve tasarımcı/üretici/kullanıcı üçgeninde her bir ayak için anlatım yöntemi ile tasarımı, üretimi ve beğeni durumunu sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde anlatım ve uygulamalar. Perspektifin tanımı, kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm yöntemi, perspektifte ışık yansıma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Teknik çizim malzeme ve tekniklerinin tanınması, perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç boyutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması.

Ders Kaynakları Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen ( CHING ) * Mimarlıkta teknik resim ( Orhan ŞAHİNLER / Fehmi KIZIL )
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 35
Toplam 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %45
Toplam %45
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %45
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 12 36
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
2 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
3 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
5 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
5 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
6 Tek Kaçış Noktalı Perspektif İç Mekan Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
7 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Donatılı İç Mekan Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
8 ARA SINAV Ders
9 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Sandalye Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
10 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Masa Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
11 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Merdiven Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
12 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
1 Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
14 Pesrpektif Çeşitleri ve Genel Tanımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Temel perspektif tekniklerini kavrar. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir. 5 5 4 3 1 4 4 2 4 1 2 1 4
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir. 4 4 4 3 1 3 3 2 4 1 2 1 4
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir. 5 5 3 3 1 4 4 2 3 1 2 1 4
Temel perspektif tekniklerini kavrar. 5 4 4 3 1 3 3 2 3 1 2 1 3