Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekan Tasarımı II | İMZ102 | 2 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, iç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerinin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
İç mekânların tasarlanmasının önemi, insan ergonomisi ve evrensel tasarım ilkeleri üzerine detaylı bilgi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi verilmektedir. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 9 | 1 | 9 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 9 | 1 | 9 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 9 | 1 | 9 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 |
İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 |
Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 |
İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 5 |
İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 4 | 4 |