Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Koruma ve Restorasyon | İMS224 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır. |
Ders İçeriği |
Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli aktarılarak, Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon örnekleri incelmeleri kapsamında süreç ilerletilerek, Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç olarak dönem içerisinde aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989. Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları. Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Tarihi yapıların belgelenme teknikleri ve çeşitleri (Rölöve hazırlanması) | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Mekansal analizi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Yapı malzemesi ve strüktür analizi (Arkeometrik çalışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Bozulma, değişim ve deformasyonların saptanması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Restitüsyon projesinin hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Restorasyon projesinin hazırlanma süreci ve işlemleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Restorasyon projelerinde iç mekanlarda sıhhi tesisat ve donatıların yerleştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Araştırma konusu olarak incelenecek restorasyon projelerinin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Araştırma konusunun sunumu I | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Araştırma konusunun sunumu II | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Araştırma konusunun sunumu III | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
15 | Araştırma konusunun sunumu IV | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
16 | Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |