Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | İMS227 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zuhal YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, etik kavramı ve toplumsal hayattaki yeri konusunda bilgi vermek, iş hayatında etik kurallara uygun çalışmaya yönelik bilgi ve becerileri kazandırmak ve öğrencilerin meslek etiği ilkelerini doğru olarak kavramalarının önünü açmaktır. |
Ders İçeriği |
Etik ve ahlak kavramları, etik kuralları, etik sistemleri, etik-toplum İlişkisi, etik değerlere uygun ve uygun olmayan davranışlar ve sonuçları, etik sorgulama ve etik ikilem, mesleki etik ilkeler, hasta hakları. |
Ders Kaynakları |
Nuran Öztürk Başpınar, Demet Çakıoğlu, "Meslek Etiği", Nobel Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik Kavramı | Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Etik Kuralları | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Etik Sistemleri | Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Etik ve Toplum | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | Etik ve Toplum | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | Mesleki Etik | Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Mesleki Etik | Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Ekip Çalışması | Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Ara Sınav, Ekip çalışması | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | İşyerinde Etik | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | İşyerinde Etik | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Etik İkilem ve Etik İhlali | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
13 | Etik Kurullar | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
14 | Etik kurullar | Gösterim Benzetim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik kuralları bilir. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Meslek etiğini bilir | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Etik ikilemi bilir | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Etik Sorgulama | |||
Mesleki Etik Kavramı | |||
Etik Sorgulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Mesleki Etik Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik kuralları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek etiğini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik ikilemi bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik Sorgulama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki Etik Kavramı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik Sorgulama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki Etik Kavramı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |