Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik | İMS232 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, , Uygulama, Ödev, Sunum |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zuhal YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerinin neler olduğunu tanıyabilmek. Sanat ve endüstri alanlarında iki ve üç boyutlu seramik yüzeyler üzerine yapılan tasarım çalışmaları konusunda kazandığı bilgi ve becerisini kullanarak, yaratıcı özgün bir ifade aracı olarak kullanım becerisini geliştirmek anlayışıyla öğrencilere aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Seramik nedir, yapıda kullanılan seramik çeşitleri ve özellikleri, hammaddeleri, pişirim yöntemleri, yüzey dekrasyonu , endüstriyel seramikler, yenilikçi seramik yaklaşımları |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
1.Ders notları, internet 2.)Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D.Callister(Çev.Kenan Genel), Nobel Yayın Dağıtım, 2013. 3. Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983 6.Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972 4.Seramik Teknolojisi ve Uygulaması,H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, Söyüt 1988. 5.Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990 • Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, İstanbul, 1983 • Basic Stained Glass Making: All the Skills and Tools You Need to Get Started (Stack pole Basics) (Spiral-bound) Seramik Hammaddeleri, Güner Sümer, Eskişehir 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramiğin tanımı, kısa tarihçe, temel kavramlar, | Ders |
2 | Laboratuvar, sır odası, fırın odası ve burada yer alan cihazların kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında ilgili mekanlarda gerçekleştirilen uygulamalı bilgilendirme., | Ders |
3 | Seramik çamurlarının/ürünlerinin sınıflandırılması, | Ders |
3 | Seramik çamurlarının/ürünlerinin sınıflandırılması, | Ders |
5 | Çamur hammaddeleri ve özellikler, | Ders |
6 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar, | Ders |
6 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar, | Ders |
8 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar, ARA SINAV | Ders |
6 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar, | Ders |
10 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar. | Ders |
10 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar. | Ders |
12 | Seramikte pişirim. Pişirim yardımcı malzemeleri ve olması gereken özellikler | Tartışmalı Ders |
12 | Seramikte pişirim. Pişirim yardımcı malzemeleri ve olması gereken özellikler | Tartışmalı Ders |
14 | Farklı pişirim tekniklerine ait görsel sunum ve bu teknikler kullanılarak pişirilmiş seramik ürünlerin örneklerle neden-sonuç ilişkisi içinde ele alınması. Uygulama , Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gözenekli ve gözeneksiz seramik ürünleri tanır. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerininin neler olduğunu tanıyabilecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Seramik bünyesinde kullanılan hammaddelerin oluşturduğu karışımlara farklı fiziksel testler uygulayabilecektir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yaptığı araştırmayı değerlendirebilecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimleri tanımlar. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gözenekli ve gözeneksiz seramik ürünleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerininin neler olduğunu tanıyabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik bünyesinde kullanılan hammaddelerin oluşturduğu karışımlara farklı fiziksel testler uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaptığı araştırmayı değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimleri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |