Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konservasyon ve Rekontrüksiyon | İMS241 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Taşınmaz bileşenleri koruma ve konservasyon bilgileri hakkında genel bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli, Tarihi Eser Tanımı, Koruma Nedenleri, Çağdaş Restorasyon Kuramları, Tarihi Eserlerin Bozulma Nedenleri, Koruma Teknik ve Yöntemleri, Arkeolojik Alanların Korunması, Tarihi Çevre Koruma; Koruma ile İlgili Ulusal/Uluslar arası Kararlar. |
Ders Kaynakları |
A.S.ÜLGEN, Anıtların Korunması ve Onarılması I,1943. D.KUBAN, “Restorasyon Kriterleri ve Carta Del Restauro” Vakıflar Dergisi 5,1962,149-152.
D. KUBAN, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. İstanbul,2002. B Z. AHUNBAY, Tarihi Çevre koruma ve restorasyon,İstanbul 2011. Z. ERES, Mimari ve Arkeolojik Koruma Kültürü üzerine Yazılar, 2016. Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Yöntemleri |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanıtımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
2 | Restorasyon ve Konservasyon Kavramları ve İlgili Terminoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
3 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda Uluslararası Yasal Yasalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Yapı tabanları, mozaik tabanlar, opus sectile tabanlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
5 | Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Duvarlar, fresk ve seccolar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
6 | Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Capping ve diğer mimari koruma yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
7 | Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Korugan Yapılar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Taşıma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Öğrenci Ödevi ve Sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Öğrenci Ödevi ve Sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Öğrenci Ödevi ve Sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Öğrenci Ödevi ve Sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Öğrenci Ödevi ve Sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
9 | Öğrenci Ödevi ve Sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal ve kültürel varlıklara karşı korunma bilincini geliştirebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mimari bina koruma ölçütleri hakkında bilgi edinebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Restorasyon ve rekonstrüksiyon yöntemlerine ilişkin genel bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genel konservasyon analizi ve ilkelerinin öğrenilmiş olması. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mimari kavram ve terminolojisini öğrenebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal ve kültürel varlıklara karşı korunma bilincini geliştirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mimari bina koruma ölçütleri hakkında bilgi edinebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Restorasyon ve rekonstrüksiyon yöntemlerine ilişkin genel bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel konservasyon analizi ve ilkelerinin öğrenilmiş olması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mimari kavram ve terminolojisini öğrenebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |