Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Renk Bilgisi | İMS243 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders renk oluşumunu kavrama ve renk karışımlarını kavrayabilme yeterlilikleri kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Renk çemberi, ana ve ara renkler, kontrast renkler orijinal çeşitleri, ışıksal ve maddesel renk karışımları, tram ve kullanımları hakkında bilgiler verilir. |
Ders Kaynakları |
İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
Marmara Üniversitesi Ders Notları, Engin Uğur "Renk Bilgisi" ders kitabı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Renk nedir? Renk Kontrastları, Renk skalası | Ders |
2 | Açık Koyu Renk Kontrastı ve uygulaması | Ders |
3 | Sıcak Soğuk Renk Kontrastı ve uygulaması | Ders |
4 | Komplemanter Renk Kontrastı ve uygulaması | Ders |
5 | Kalite ve Miktar Renk Kontrastı ve uygulaması | Ders |
6 | 5 ödevin yer aldığı sunum dosyası teslimi ve farklı bir uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | vize | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Doğal Dokular ve renk skalası | |
9 | Yapay Dokular ve renk skalası | Ders Problem Çözme |
10 | Form Tekrarı ve Form Artımı Yeni Form Üretme | Ders Problem Çözme |
11 | Form tekrarı ve form artımı yeni form üretme uygulamaları | Ders Problem Çözme |
11 | Form tekrarı ve form artımı yeni form üretme uygulamaları | Ders Problem Çözme |
11 | Form tekrarı ve form artımı yeni form üretme uygulamaları | Ders Problem Çözme |
11 | Form tekrarı ve form artımı yeni form üretme uygulamaları | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Renk ve renk evrenlerini bilir | |||
Renk skalalarını tanır ve amaca uygun kullanır | |||
Renk oluşturma yöntemlerini bilir. | |||
Ana ve ara renklerin oluşturulmasını bilir. | |||
Rengin tanımı, rengin görülmesi, rengin algılanması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Renk ve renk evrenlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Renk skalalarını tanır ve amaca uygun kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Renk oluşturma yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ana ve ara renklerin oluşturulmasını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rengin tanımı, rengin görülmesi, rengin algılanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |