Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Batı Sanat Tarihi | İMS250 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Batı kültür, uygarlık ve sanat tarihi hakkında "Yeni sanat tarihi" anlayışının çağdaş bilimselliğine sağlam bir temel kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Büyük Göçler Dönemi'nden Çağdaş Sanat'a kadar olan süreçteki Batı Sanatı Tarihi'nin kaynak ve kökleriyle oluşması ve gelişmesi . |
Ders Kaynakları |
GOMBRİCH,E.,H.,Sanatın Öyküsü, Ank.,1980
TURANİ,A.,Dünya Sanat Tarihi, Ankara,1983 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Bizans Sanatı | Tartışmalı Ders |
3 | Romanesk Sanatı ve Gotik Sanat | Tartışmalı Ders |
4 | Rönesansın Doğusu; Erken Rönesans | Tartışmalı Ders |
5 | Yüksek Rönesans | Tartışmalı Ders |
6 | Maniyerizm | Tartışmalı Ders |
7 | Barok Sanat | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Barok Sanat ve Rokoko | Tartışmalı Ders |
10 | Neoklasizm | Tartışmalı Ders |
11 | Romantizm ve Realizm | Tartışmalı Ders |
12 | Empresyonizm | Tartışmalı Ders |
13 | Post Empresyonizm, Sembolizm ve Fovizm | Tartışmalı Ders |
14 | Dönem Sonu Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bizans devri sanatından başlayarak 1960' lara dek süregelen sanat akım ve üsluplarını kronolojik olarak inceler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Her dönem ve sanat akımında yer alan belli başlı sanatçılardan resim, heykel, mimari... çalışmaları görsel ve teorik olarak öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Batı kültür, uygarlık ve sanat tarihi hakkında, yeni sanat tarihi anlayışının çağdaş bilimselliği doğrusunda sağlam temel kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bizans devri sanatından başlayarak 1960' lara dek süregelen sanat akım ve üsluplarını kronolojik olarak inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her dönem ve sanat akımında yer alan belli başlı sanatçılardan resim, heykel, mimari... çalışmaları görsel ve teorik olarak öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Batı kültür, uygarlık ve sanat tarihi hakkında, yeni sanat tarihi anlayışının çağdaş bilimselliği doğrusunda sağlam temel kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |