Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Yeri Tasarımı | İMS251 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Amaç |
Yerleşim planlarının çizimini yapar, Mekan mobilya ilişkisi kavrar. bir iş yeri tasarımı yapacağı zaman mekanla ilgili teknik ve teorik bilgileri kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrenci edineceği bilgileri kullanarak bir iş yeri tasarımı ile ilgili bilgilerin neler olacağı konusun da bilgi sahibi olur. |
Ders Kaynakları |
Francısd.K. CHING, İç Mekan Tasarımı, Yem Yayınevi, 2004.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşyeri ve ofis-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | İşyeri ve ofis-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Mekan mobilya ilişkisi-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Mekan mobilya ilişkisi-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Mekan mobilya ilişkisi-3 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | İşyeri tasarımı-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | İşyeri tasarımı-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara Sınav | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | İşyeri tasarımı-3 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | İşyeri tasarımı-4 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | İşyeri tasarımı-5 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Tasarım animasyonu oluşturma-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Tasarım animasyonu oluşturma-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Tasarım animasyonu oluşturma-3 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ticari mekan imajı ve fiziksel çevre faktörlerinin irdeler. | |||
Projesi çizilen iş yerini yeniden tasarlar. | |||
Cephe görünüşlerinin çizimi yapar. | |||
Projelerin etkili bir şekilde sunumunu yapar. | |||
Yerleşim planlarının çizimini yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ticari mekan imajı ve fiziksel çevre faktörlerinin irdeler. | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 |
Projesi çizilen iş yerini yeniden tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Cephe görünüşlerinin çizimi yapar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Projelerin etkili bir şekilde sunumunu yapar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Yerleşim planlarının çizimini yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |