Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ahşap Yapı Teknikleri | İMZ112 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ahşap malzemenin tanıtılması, Geleneksel ahşap yapı ve ahşap yapı elemanlarının incelenmesi, Ahşap malzeme kullanılarak tasarım yapılması |
Ders İçeriği |
Ahşap malzemenin fiziksel ve anatomik yapısı tanıtılarak, ağaç malzemenin olumlu ve olumsuz yönlerinin vurgulanması. Yapılarda ahşap yapı ve ahşap yapı elemanlarının anlatılarak, uygulamalarının yapılması. Ahşap malzeme kullanılarak tasarım yapılması. |
Ders Kaynakları |
Mimarlık ve Ahşap Yapı İlişkileri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı, dersin işlenişi ve ödevler hakkında bilgilendirme | |
2 | Ahşabın genel yapısının incelenmesi, sınıflandırılması ve korunması | |
2 | Ahşabın genel yapısının incelenmesi, sınıflandırılması ve korunması | |
3 | Yapıda kullanılan ahşabın tarihçesi, geleneksel yapılardaki ahşap kullanımı | |
5 | Ahşap birleşim detayları | |
5 | Ahşap birleşim detayları | |
6 | Modern yapıda ahşap kullanımı ve ahşap strüktürler | |
8 | ARA SINAV | |
11 | Ahşap yapı elemanı çizimleri ve maketinin yapılması | Ders Gösterim |
11 | Ahşap yapı elemanı çizimleri ve maketinin yapılması | Ders Gösterim |
11 | Ahşap yapı elemanı çizimleri ve maketinin yapılması | Ders Gösterim |
13 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
13 | Uygulama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersin sonunda öğrenci ahşap eşya ve mobilya üretiminde temel konstrüksiyonel eleman olan ağaç malzemenin anatomik yapısını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevre dostu bir malzeme olarak ahşabın estetik değeri hakkında farkındalığa sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ahşabın Kimyasal bileşimi ile fiziksel ve mekanik özelliklerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ağaç malzeme esaslı eşya ve mobilya imalatı kapsamında göz önünde bulundurulan yapısal unsurlar hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ahşap teknolojisi çerçevesinde ağaç malzemenin halihazırda mevcut kullanılma biçimleri ile günlük hayatımızdaki olası muhtemel kullanım yerlerini kıyaslayarak öneriler geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin sonunda öğrenci ahşap eşya ve mobilya üretiminde temel konstrüksiyonel eleman olan ağaç malzemenin anatomik yapısını öğrenir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Çevre dostu bir malzeme olarak ahşabın estetik değeri hakkında farkındalığa sahip olur. | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ahşabın Kimyasal bileşimi ile fiziksel ve mekanik özelliklerini tanır. | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 |
Ağaç malzeme esaslı eşya ve mobilya imalatı kapsamında göz önünde bulundurulan yapısal unsurlar hakkında bilgi edinir. | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Ahşap teknolojisi çerçevesinde ağaç malzemenin halihazırda mevcut kullanılma biçimleri ile günlük hayatımızdaki olası muhtemel kullanım yerlerini kıyaslayarak öneriler geliştirir. | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |