Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Perspektif | İMS257 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
İç mimarlık öğrencilerine eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini ve tasarımcı/üretici/kullanıcı üçgeninde her bir ayak için anlatım yöntemi ile tasarımı, üretimi ve beğeni durumunu sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde anlatım ve uygulamalar. Perspektifin tanımı, kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm yöntemi, perspektifte ışık yansıma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Teknik çizim malzeme ve tekniklerinin tanınması, perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç boyutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması. |
Ders Kaynakları |
Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen ( CHING ) * Mimarlıkta teknik resim ( Orhan ŞAHİNLER / Fehmi KIZIL )
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
2 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
3 | Çift Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | Çift Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | Çift Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
6 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif İç Mekan Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif Donatılı İç Mekan Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif Sandalye Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif Masa Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif Merdiven Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Tek Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
1 | Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
14 | Perspektif Çeşitleri ve Genel Tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel perspektif tekniklerini kavrar. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel perspektif tekniklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |