Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekanda Renk ve Tekstil Teknolojisi | İMZ106 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İç mekan tasarımında kullanılan renk ve tekstil teknolojilerini anlamalarını ve uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
İç mekan tasarımında renk teorisi ve kullanımı, tekstil malzemelerinin özellikleri, seçimi ve uygulaması, dekorasyon trendlerini takip etme ve estetik açıdan uyumlu iç mekanlar oluşturma konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
O’Conner, M., R. Airey (2007) Symbols
Signs &Visiual; Codes. London: Annes Publishing Ltd.Edman, I. (1977). Sanat ve İnsan. Çev: Teoman Oğuzhan. İstanbul: İnkılap ve Aka.Geçtan, E. (2004) İnsan Olmak. İstanbul: Metis, 3. Basım. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 13 | 1 | 13 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ön görüşme, ders yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Mekan, iç mekan, iç mekanın oluşum öğelerinin tanımlanması. İç mekanın yapısal özellikleri, | Ders |
3 | Işık ve renk. Algılama, görsel algı ve algıda belirleyicilik. | Ders |
4 | Renk, renk kuramları ve tamamlayıcı renkler. Renk şemaları, Mekanda renk kullanımı, psikololojik etki olarak renk. | Ders |
5 | Renk seçimleri, renk kataloğu kullanımı, katalog çeşitleri. Malzeme gruplarına göre renk seçimi ve uygulama özellikleri. | Ders |
6 | İç mekan uygulamalarında renk ve renk kullanımı üzerine örnekler. | Ders |
7 | Doku, Doku çeşitleri, Doku Psikolojisi,Yapay Doku | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Tekstil, kumaş ve dokuma | Ders |
10 | Renk, tekstil ve desen ilişkisi | Ders |
11 | Zemin malzemesi olarak tekstil. Çeşitleri ve özellikleri. | Ders |
12 | Yüzey malzemesi olarak tekstil. Çeşitleri ve özellikleri. | Ders |
13 | Mobilya olarak tekstil. Çeşitleri ve özellikleri. | Ders |
14 | İç mekan uygulamalarında renk ve tekstil kullanımı üzerine örnekler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat ve tasarım bilgilerini İç mimarlık alanında kullanabilme becerisi, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mekan-Kullanıcı-İşlev ilişkilerini sorgulayabilir ve örgütleyebilir. Mekan-Kullanıcı-İşlev açısından tasarım ölçütlerini yorumlar. Mekan-Kullanıcı-İşlev açısından malzemeleri ilişkilendirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve tasarım bilgilerini İç mimarlık alanında kullanabilme becerisi, | 3 | 3 | 4 | 1 | - | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 |
Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi | 4 | 3 | 4 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 2 |
Mekan-Kullanıcı-İşlev ilişkilerini sorgulayabilir ve örgütleyebilir. Mekan-Kullanıcı-İşlev açısından tasarım ölçütlerini yorumlar. Mekan-Kullanıcı-İşlev açısından malzemeleri ilişkilendirir. | 5 | 3 | 4 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 |