Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rölöve | İMZ114 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile rölöve ve rölöve teknikleri konusunda temel bilgileri vermek; tarihi yapıyı tanıma, inceleme ve yorumlama becerisini kazandırmak; korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, kültür varlıklarında bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon teknikleri ve tarihi yapıların yeniden kullanımı, Türkiye’de koruma pratiği ve restorasyon çalışmalarında uygulanacak işlemler konularında öğrenciyi bilgilendirmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Rölöve çalışmalarında ön araştırma, belgeleme ve fotoğraflamanın yeri, rölövede geleneksel ve gelişmiş ölçme yöntemleri, çizim teknikleri ile yapısal durum, bozulma analizleri konularının yanı sıra tarihi yapıyı tanıma, yorumlama ve incelemede temel yaklaşımlar, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, restorasyon öncesi hazırlık çalışmaları, rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması, kültür varlıklarında bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon teknikleri, tarihi yapıların yeniden kullanım potansiyelleri, iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımlar ve Türkiye’de koruma pratiği konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dönem sonu ödevi ile bir tarihi yapı incelenerek rölövesi alınmakta, koruma yöntemleri geliştirilmekte ve restorasyon kapsamında yapılabilecek çalışmalar bir raporla belirlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
AHUNBAY, Z. (1996), “ Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon” , YEM Yayın, İstanbul.
ULUENGİN, B. (2002). “Rölöve”, YEM Yayın, İstanbul. ALTINOLUK, Ü. (1998), “ Binaların Yeniden Kullanımı” , YEM Yayın, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve amacının verilmesi, Ders programı ve uygulama yöntemleri ile değerlendirme kriterleri Giriş; Kent, Mimarlık ve Koruma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Kültür Varlıklarının Korunması ve Değerlendirilmesinde Rölöve Çalışmalarının Yeri. Rölövede Ölçü Alma ve Çizim Teknikleri, Geleneksel ve Gelişmiş Ölçüm Aletleri. Rölöve Çalışmalarında Ön Araştırma, Belgeleme ve Fotoğraflamanın Yeri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Koruma Düşüncesinin Gelişimi, Korunacak Değerler, Tarihi Yapıyı İncelemede Temel Yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Restorasyon ve İç Mimarlık, Tek Yapı Ölçeğinde Bozulmalar, Restorasyon öncesi Hazırlık Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Rölöve Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Rölöve Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Rölöve Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Alan Çalışması/Teknik Gezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Alan Çalışması/Rölöve Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Alan Çalışması/Rölöve Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Alan Çalışması/Rölöve Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Restorasyon Projesi Hazırlama Esasları, Kurum, Kanun ve Yönetmelikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Raporlarında Ana Başlıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi anlama becerisini geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenci, kültür varlığı kavramını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenci, kültür varlığı kavramı doğrultusunda korunacak yapıların özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenci, tarihi çevre koruma ve restorasyon teknikleri konularında güncel bilgiler edinir ve gelişmeleri izleme bilinci kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenci, koruma ve yeniden işlevlendirme amaçlı rölöve ve restorasyon uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi anlama becerisini geliştirir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Öğrenci, kültür varlığı kavramını açıklar. | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Öğrenci, kültür varlığı kavramı doğrultusunda korunacak yapıların özelliklerini kavrar. | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 |
Öğrenci, tarihi çevre koruma ve restorasyon teknikleri konularında güncel bilgiler edinir ve gelişmeleri izleme bilinci kazanır. | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Öğrenci, koruma ve yeniden işlevlendirme amaçlı rölöve ve restorasyon uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi kazanır. | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |