Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli 3D Modelleme | İMS264 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Furkan BAYRAM |
Amaç |
Bilgisayar destekli tasarım araçlarının endüstrideki yerinin kavratılması, endüstride yoğun olarak kullanılan programlar ile üç boyutlu çizim becerisinin geliştirilmesi, ileri düzey modelleme becerisi kazandırılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Program kullanma becerisini arttıran ve üretime dönük pratik deneyim sağlayan üç boyutlu ileri düzeyde modelleme uygulamaları, iç mekân ve dış mekân modelleme, üç boyutlu nesne modelleme, poligon modelleme, animasyon ve hareketlendirme, sanal ortamda kamera ve ışık kullanabilme. |
Ders Kaynakları |
Sketchup Ders Notları, Prof. Dr. Salih OFLUOĞLU
Sketchup Ders Notları, Prof. Dr. Salih OFLUOĞLU |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 15 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders |
2 | 3D Dijital Tasarım Tarihi | Ders |
3 | Yüzey | Ders Problem Çözme Gösterim |
4 | Modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
5 | Temel obje modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
5 | Temel obje modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
5 | Temel obje modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | İç mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
9 | İç mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
11 | Dış mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
11 | Dış mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
13 | Işık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
14 | Render ve Post-prodüksiyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İleri düzeyde 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
3D dijital tasarımını analiz edip birçok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 |
3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 |
3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 |
İleri düzeyde 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 |
3D dijital tasarımını analiz edip birçok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 |