Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Evrensel Tasarım | İMS266 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, iç ve dış mekan tasarımdan, ürün tasarımına, her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişi tarafından kullanılabilmesini sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir tasarım ve düşünce yaklaşımı becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği, evrensel standartlara uygun her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği sürdürülebilir mekan tasarım bilinci, evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar, engelli birey kavramı / çeşitleri ve yurtiçi/yurtdışından örnekler gibi konularını kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Engelliler için evrensel standartlar kılavuzu. İstanbul: DEB Akreditasyon Merkezi.
Hacıhasanoğlu, I. (2003). Evrensel tasarım. Tasarım Kuram Dergisi, 2(3): 3-93-100. Çepehan, İ., Güller E. (2020). Evrensel Tasarım Kapsamında Herkes İçin Erişilebilir Tasarım |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, Evrensel tasarım kavramı ve evrensel tasarım prensipleri | Gösterim |
2 | Evrensel tasarımda engelli tanımı ve evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar. | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Yurtiçi ve yurtdışı engelli standartları ve uygulama görselleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması | Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması | Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
6 | Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması | Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Tasarım stüdyosu dersinde çalıştıkları projelerinde Engelliler için neleri yapabileceklerinin irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
15 | Genel Tekrar | Ders Gösterim Sözlü |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Evrensel tasarım kavramını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği evrensel tasarım prensiplerini anlatır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç ve dış mekan tasarımlarını evrensel tasarım ilkelerine göre organize eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Evrensel tasarım bilincinde engelli/engelsiz birey kavramı ve çeşitlerini yurtiçi/yurtdışı örnekler sayesinde algılar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç ve dış mekan ve ürün tasarımlarını evrensel tasarım bilinci ile sürdürülebilir çerçevesinde tasarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Evrensel tasarım kavramını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği evrensel tasarım prensiplerini anlatır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç ve dış mekan tasarımlarını evrensel tasarım ilkelerine göre organize eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Evrensel tasarım bilincinde engelli/engelsiz birey kavramı ve çeşitlerini yurtiçi/yurtdışı örnekler sayesinde algılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç ve dış mekan ve ürün tasarımlarını evrensel tasarım bilinci ile sürdürülebilir çerçevesinde tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |