Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fuar Stand Tasarımı | İMS269 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstrileşmeyle ortaya çıkan fuar ve fuarcılık kavramının tarihsel gelişimi ile fuar türleri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak, tematik kararlara yönelik fuar ve stant tasarlama becerilerini geliştirmek ve teknik detay ve malzeme bilgilerine sahip olmak dersin amaçları kapsamındadır. |
Ders İçeriği |
Belirlenen tematik bir konuya bağlı olarak bir fuar standı tasarımı yapmak. |
Ders Kaynakları |
Akçura, G. (2009). Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları, (2012). İstanbul: YEM Yayın Akçura, G. (2009). Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları, (2012). İstanbul: YEM Yayın |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fuar Stand Tasarımına giriş | Ders |
2 | Fuar tasarım tarihine bakış | Ders |
3 | Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri | Ders |
4 | Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav eskiz çizimlerinin hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Fuar stand tasarım süreci ve teknoloji’nin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Tasarımın Değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Fuar stand tasarım süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maket yapımında gerekli olan temel araç ve gereçleri kullanabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Epürü / ölçüleri verilmiş bir objenin uygun ölçekte maketini oluşturabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
İçi boş / içi dolu arazi maketlerini oluşturabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Makette canlı ve cansız materyal yapım tekniklerini uygulayabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Bitmiş bir projenin maketini oluşturabilme | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maket yapımında gerekli olan temel araç ve gereçleri kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Epürü / ölçüleri verilmiş bir objenin uygun ölçekte maketini oluşturabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İçi boş / içi dolu arazi maketlerini oluşturabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makette canlı ve cansız materyal yapım tekniklerini uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitmiş bir projenin maketini oluşturabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |