Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Müze Tasarımında Çağdaş Yaklaşımlar | İMS270 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çağdaş müzeciliğe ilişkin kavramlardan hareketle dünyada ve Türkiye'de müze eğitimi uygulamalarına ilişkin kuramsal örnekler, yasalar, kanunlar ve uygulama örneklerini incelemek ve Türkiye'de çağdaş müze eğitimi uygulamaları için gerekli kuramsal ve uygulama koşullarını araştırmak ve sorgulamak. |
Ders İçeriği |
Çağdaş müzeciliğe ilişkin kavramlardan hareketle dünyada ve Türkiye'de KÜLTÜREL MİRAS ve müzecilik uygulamalarına ilişkin kuramsal örnekler, yasalar, kanunlar ve uygulama örneklerini incelemek ve Türkiye'de çağdaş müzecilik uygulamaları için gerekli kuramsal ve uygulama koşullarını araştırmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda müze eğitimi önceliğinde geleneksel ve çağdaş müzecilik uygulamaları, dünyada müzecilik alanında yayımlanmış uluslararası bildirgeler ve içerikleri, Türkiye'de müzecilik uygulamalarının tarihçesi, Türkiye müzeleri, Dünya müzelerinden müze eğitimi uygulamaları araştırma ve raporlama, Türkiye müzeciliğinin geleceğine ilişkin görüş ve öneriler, raporlar değerlendirilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Walhimer, M. (2015). Museums101. U.S.: Rowman & Littlefield
Publishers.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | KÜLTÜREL MİRAS VE MÜZE | Ders Gösterim |
2 | MÜZE EĞİTİMİ NEDİR? YÖNTEM VE TEKNİKLER | Ders Gösterim |
3 | ÇAĞDAŞ MÜZE VE YENİ MÜZEBİLİM | Ders Gösterim |
4 | MÜZE TÜRLERİ ÖRNEK: ÇOCUK MÜZELERİ | Ders Gösterim |
5 | Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri | Ders Gösterim |
5 | Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri | Ders Gösterim |
5 | Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri | Ders Gösterim |
8 | Arasınav | Problem Çözme |
9 | Çağdaş Müze Örnek Analizleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Çağdaş Müze Örnek Analizleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Çağdaş Müze Örnek Analizleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Çağdaş Müze Örnek Analizleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Çağdaş Müze Örnek Analizleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Genel Tekrar | Gösterim |
14 | Genel Tekrar | Gösterim |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Müze kavramının ve öneminin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Müze çeşitleri ve çağdaş müzecilik anlayışının irdelenmesi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çağdaş müzecilik ve çeşitlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çağdaş müzecilik kavramı ve yurtiçi, yutdışı müze örneklerinin irdelenmesi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çağdaş müze örnekleri bağlamında analizler ve çıkarımların tartışılması | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Müze kavramının ve öneminin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müze çeşitleri ve çağdaş müzecilik anlayışının irdelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş müzecilik ve çeşitlerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş müzecilik kavramı ve yurtiçi, yutdışı müze örneklerinin irdelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş müze örnekleri bağlamında analizler ve çıkarımların tartışılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |