EN
  • Anasayfa
  • İMS271 Islak Mekan Tasarımı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS271 - Islak Mekan Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Islak Mekan Tasarımı İMS271 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren
Amaç

Öğrenciye ıslak mekanlarda tasarım ilke- standartları bilgisini vererek, teknik sınırlayıcılar, su tesisatı ve ıslak mekan öğeleri üzerine bilgilendirerek, örnek mekanlarda verilerin analiz edilip tasarım önerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Islak Mekan: Tanımı, Özellikleri; Konut, Ticari ve Kamusal Mekanlarda Islak Mekanlar, Islak mekanlarda (mutfak, banyo, tuvalet vb.) verilerin analizleri, ıslak mekanlarda tasarım ilke ve standartları; tasarım ve uygulama açısından malzeme seçimlerinde gerekli kriterler; aydınlatma ve renk kullanımları, elektrik ve su tesisatı gözetilerek ıslak mekan proje hazırlama süreci.

Ders Kaynakları Germer, J. (2006). Kitchen and Bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. National Kitchen & Bath Association. Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting, Presentation. National Kitchen & Bath Association. Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2 Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması; Islak mekan: Tanımı ve özellikleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
3 Islak mekan örneklerinin sunumu ve irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4 Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (banyo) tasarımı çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
6 Islak mekan ( banyo) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
8 Vize Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (mutfak) tasarımı çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Islak mekan (mutfak) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Final Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir. - - - - - - - - - - - - -
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar. - - - - - - - - - - - - -
Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular. - - - - - - - - - - - - -
Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir. - - - - - - - - - - - - -