Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kent Mobilyaları Tasarımı | İMS272 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Amaç |
Kent mobilyası kavramı ve kentsel mekanla ilişkilerine yönelik bilgi birikiminin sağlanması Kentsel mekan içerisinde yer alan kent mobilyalarına yönelik tasarım ölçütlerinin kavranması Kentsel donatı tiplerinin irdelenmesi ve kentsel mekanla ilişkilerinin değerlendirilmesine yönelik bilginin sağlanması Kent mobilyalarının kullanıldıkları mekanla görsel ve işlevsel ilişkilerinin değerlendirilmesi ve mekana en uygun kent mobilyasının seçimine ilişkin kararların geliştirilmesi |
Ders İçeriği |
Kent mobilyası tasarımında genel yaklaşımlar. Mekana bağlı mobilya kavramı, kullanıcı ilişkisi, kentsel yaklaşım ve çözümler. Sosyo-kültürel farklılıkların kent mobilyaları ile ilişkisi, malzeme ve üretim tekniği çözümlerinin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Krauel, J. 2010. Urban Furniture Selection, Links International.
Sovinski, R.W. 2009. Materials and Their Applications in Landscape Design, John Wiley and Sons, Inc. McLeod, V. 2008. Detail in Contemporary Landscape Architecture, Laurence King Publishers. Main, B., Hannah, G. G. 2009. Site furnishings: A Complete Guide to the Planning, Selection and Use of Landscape Furniture and Amenities, John Wiley and Sons, Inc |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 35 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kentsel mekan ve kent mobilyası kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Kent mobilyalarının tarihsel süreç içerisinde gelişimi ve değişimi, örnekler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Kent mobilyaları ve kullanıcı ilişkileri, kent mobilyası tasarım ölçütleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Kent mobilyaları ve kentsel mekan arasındaki görsel ve işlevsel ilişkiler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Kent mobilyaları ve mekan kimliği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Kent mobilyalarının sınıflandırılması, alt yapıya bağlı kent mobilyaları ve alt yapıya bağlı olmayan kent mobilyaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Kent mobilyaları: oturma elemanları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Arasınav | Ders |
9 | Kent mobilyaları: aydınlatma elemanları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Kent mobilyaları: sınırlandırma elemanları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Kent mobilyaları: gölgeleme elemanları ve otobüs durakları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Kent mobilyaları: bilgilendirme ve yönlendirme elemanları, bisiklet park yerleri, Kent mobilyaları: saksılar, bitki kapları ve çöp kutuları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Kent mobilyaları: su öğeleri, ağaç altı ızgaraları ve koruyucuları, Kent mobilyalarında sürdürülebilirlik kavramı, bakım ve işletme | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
13 | Kent mobilyaları: su öğeleri, ağaç altı ızgaraları ve koruyucuları, Kent mobilyalarında sürdürülebilirlik kavramı, bakım ve işletme | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kent mobilyalarının temel tasarım kriterlerini bilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kent mobilyaları çeşitlendirerek, sınıflarını bilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çeşitli kent mobilyaları tasarımları yapabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Belirli bir kent ya da ortam için özel üretim mobilya konseptleri tasarlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kent mobilyalarının temel tasarım kriterlerini bilme | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 |
Kent mobilyaları çeşitlendirerek, sınıflarını bilme | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Çeşitli kent mobilyaları tasarımları yapabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 |
Belirli bir kent ya da ortam için özel üretim mobilya konseptleri tasarlama | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |