Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekan ve Mobilya Tasarımında Kullanıcı Olarak Çocuk | İMS276 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çocukların fiziksel,biyolojik,psikolojik durumlarına uygun olarak yapılacak bir tasarımdaki ana planlama ilkeleri anlatılacak, içmimari uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders,çocuk kullanıcıların fiziksel özelliklerine göre kullanılan mobilya gruplarına yönelik tasarım kavramı, temel eylemler, tasarım modeli ve tasarım araştırması, tasarım ilkeleri ve proje oluşturma konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Ching, Francis, İÇ MEKAN TASARIMI RESİMLİ, İstanbul:YEM Yayınları,
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders Gösterim |
2 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders Gösterim |
2 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders Gösterim |
4 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders Gösterim |
5 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuk-mekan ilişkisi, mekan algısı | Ders Gösterim |
6 | Çocuk için mekan tasarımı; eğitim yapılarının planlama ilkeleri, malzeme ve detay çözüm önerileri | Ders Gösterim |
7 | Çocuk için mekan tasarımı; sağlık yapılarının planlama ilkeleri, standard ve normlar | Ders Gösterim |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Genel Tekrar | Gösterim |
14 | Genel Tekrar | Gösterim |
16 | Final Sınavı | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme, | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |