Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatları | İMS278 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Geleneksel Türk süsleme sanatları ile ilgili temel terim ve kavramları, sınıflandırmasını, yapım ve süsleme tekniklerini kavraması ve uygulaması amaçlanır |
Ders İçeriği |
Geleneksel Türk süsleme sanatları ile ilgili temel terim ve kavramları, sınıflandırmasını, yapım ve süsleme tekniklerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Barışta, H. Örcün. (1988). Türk El Sanatları. Kültür Bakanlığı Yayınları, 975.
Barışta, H. Örcün. (2005). Cumhuriyet Dönemi Türk Halk Plastik Sanatları. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Öztürk, İsmail. (1998). Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş. Ankara. Barışta, H.Örcün (2015). Türk El Sanatları. İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 Geleneksel Türk sanatları ile ilgili terim ve kavramlar, önemi, bireye topluma ve ülke ekonomisine katkıları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
2 | 2 Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
3 | 3 Türk süsleme sanatları ile ilgili kurum ve kuruluşlar | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
4 | 4 Hammadde ve yapım tekniğine göre geleneksel sanatların sınıflandırılması | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
5 | 5 Ağaç süsleme (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
6 | 6 Ağaç süsleme (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
7 | 7 Ağaç süsleme (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
8 | 8 Ara Sınav | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
9 | 9 Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
10 | 10 Türk Süsleme Sanatında Motif ve Desen grupları ( Geometrik, Bitkisel ) | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
11 | 11 Filografi Uygulamaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
12 | 12 Filografi Uygulamaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
13 | 13 Filografi Uygulamaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
14 | 14 Filografi Uygulamaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geleneksel Türk sanatları ile ilgili temel terim ve kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarının sınıflandırılmasını yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarının yapım ve süsleme tekniklerini çözümler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarının ekonomiye katkılarını ifade eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Türk sanatları ile ilgili temel terim ve kavramları tanımlar. | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarının sınıflandırılmasını yapar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarının yapım ve süsleme tekniklerini çözümler. | 3 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarının ekonomiye katkılarını ifade eder. | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |