Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Dokümantasyon ve Arşivcilik I | TDP201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Zorunlu, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Amaç |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı öğrencilerinin yataklı tedavi kurumlarında kullanılan tıbbi dokümantasyon işlemlerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Tıbbi dokümantasyona giriş, Tıbbi dokümantasyon tarihi, Tanımlar ve temel kavramlar, Bilgi ve belge, veri, enformasyon tanımları, Bilgi yönetimi, Belge ve belge çeşitleri, Belge yönetimi, Bilgi ve belge hizmeti sunan kurumlar. |
Ders Kaynakları |
Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. (2002). Tıbbi Dokümantasyon. Türk Sağlık Eğitim Vakfı.
Tıbbı Dökümantasyon ve Sekreterlik (Kolektif Yayınları) Ataklı, A. & Kaplan, A. (2016). Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Konu + Soru. Güneş Tıp Kitapevleri. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin dönem içerisinde yapacakları sunum ve hazırlayacakları ödevlerin şekil, yapı ve puanlama yönünden bilgilendirilmesi. Genel bir giriş. | Tartışmalı Ders |
2 | Temel Kavramlar ve Tanımlar. Öğrenci Dönem Ödevlerinin Dağıtılması. | Tartışmalı Ders |
3 | Tıbbi Dokümantasyona Giriş, Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi. | Tartışmalı Ders |
4 | Tıbbi Dokümanların Yararı ve Önemi. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
5 | Tıbbi Dokümanlarda Sorumluluk. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
6 | Tıbbi Doküman Çeşitleri. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
7 | ARA SINAV | |
8 | Hasta Dosyaları, Hasta Dosyalarının Kullanımı ve Önemi, Hasta Dosyalarının Düzenlenmesi Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
9 | Hasta Dosyalarını Oluşturan Formlar, Hasta Dosyaları Formlarının Veri Aracı Olarak Kullanılması. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
10 | Arşivin Tanımı Önemi ve İşlevleri, Arşivin Yeri ve Mimari Özellikleri, Arşiv Yerinin Düzenlenmesi ve Fiziksel Özellikler, Arşiv Türleri. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
11 | Arşiv Belgelerinde Kullanılan Bilgiler, Arşivlerin Ayıklanması ve Belgelerin İmhası, Hasta Dosyaları Arşivinin Sağlık Kuruluşları Açısından Yeri ve Önemi. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
12 | Hasta Dosyaları Arşivinin Örgütlenmesi Bölümleri İşlevleri, Hasta Dosyaları Arşivinin Diğer Ünitelerle İşlevsel İlişkileri. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
13 | Devlet Hastaneleri ve Üniversite Hastanelerinde Tıbbi Arşiv Örneği, Tıbbi Dokümanların Numaralandırılması ve Arşivlerde Saklanma Süreleri. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
14 | Tıbbi Doküman, Dokümantasyon, Arşiv ve Hastane İşletmeciliği ve Yönetimi Hakkında Temel Bilgiler. Öğrenci Sunumu. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tıbbi dokümanın tanımlanması. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel Hastane İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi ve Arşivcilik kavramlarının bilinmesi ve yönetimini öğretmek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tıbbi kayıt ve dokümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslararası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıbbi dokümanın tanımlanması. | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. | 3 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | - | 3 |
Temel Hastane İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi ve Arşivcilik kavramlarının bilinmesi ve yönetimini öğretmek. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 |
Tıbbi kayıt ve dokümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslararası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 |