Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisada Giriş II | ADS104 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İktisada Giriş II dersi bünyesinde temel makro iktisadi konular öğrencilere basit düzeyde sunulacaktır. Kısa dönem dalgalanmalar ve uzun dönem büyüme perspektifleri üzerinden temel makro iktisadi kavramlar açıklandıktan sonra, mal ve para piyasaları denge modeli üzerinden iş çevirimleri ele alınacaktır. İktisadi büyümeyi belirleyen üretim araçlarının artışı ve teknolojik ilerlemenin siyasal ve sosyal temelleri tartışılacak, farklı büyüme ekollerinin ampirik başarıları kıyaslanacaktır. Dersi alan öğrencilerin Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler lisans programlarına devam etmeleri nedeniyle makro iktisatta devletin işlevlerine özel bir ağırlık verilecektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste temel makro ekonomik konular ve devlet politikaları hakkında genel bir bakış açısı verilir. Seçilen bazı konu başlıkları: Milli Gelir, Gelir Belirleme Teorisi, Ekonomik Büyüme, İşsizlik, Makro Ekonomik Problemler ve Para ve Maliye Politikası. |
Ders Kaynakları |
Acemoğlu v.d. Makroekonomi, Beta Yayınları, 2015.
Hubbard ve O’Brien. İktisat, Palme Yayınları, 2018. İktisada Giriş, Zeynel Dinler, Ekin Yayıncılık, İstanbul, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel makroekonomik tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Millî gelir ve ekonomik büyüme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Uzun dönemde ekonomi: Klasik model | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Ekonomik büyüme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Para, fiyat düzeyi ve enflasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Döviz kurları ve ödemeler dengesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Kısa dönemde ekonomi: Toplam arz ve toplam talep | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kısa dönemde ekonomi: Toplam arz ve toplam talep (Devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Harcama çarpanları: Keynesyen Model | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Türkiye' de enflasyon ve işsizlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Türkiye' de iş çevrimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Makroekonomik politikalar: Maliye politikası | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Para Politikası | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dış Ticaret: İthalat ve İhracat | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
GSYIH’yi tanımlayabilecek ve toplam harcamaların neden toplam gelire eşit olduğunu açıklamak için dairesel akım şemasını kullanabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Konjonktürü, iş gücü piyasasını ve fiyat düzeyini takip edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Toplam arz ve toplam talebi makroekonomik analizlerde kullanabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tam istihdamda ekonomiyi yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sermaye, yatırım ve tasarrufu ayırt edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GSYIH’yi tanımlayabilecek ve toplam harcamaların neden toplam gelire eşit olduğunu açıklamak için dairesel akım şemasını kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konjonktürü, iş gücü piyasasını ve fiyat düzeyini takip edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam arz ve toplam talebi makroekonomik analizlerde kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tam istihdamda ekonomiyi yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sermaye, yatırım ve tasarrufu ayırt edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |