EN
  • Anasayfa
  • İST203 Bilgisayar Programlama I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İST203 - Bilgisayar Programlama I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Programlama I İST203 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin çeşitli bilişim problemlerine programlama dillerini ve gelişmiş programlama tekniklerini kullanarak çözüm üretecek fikirler oraya koymasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu ders modern programlama dillerinin tanıtımını, programlama tekniklerinin genel yapıları hakkında bilgileri, problem çözme yapılarının incelemesini, kontrol yapılarını, döngü yapılarını, fonksiyon yapılarını tanımayı içerir.

Ders Kaynakları Vatansever, F. (2020). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş.
Yaşar, E. (2021). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Ekin Yayınları
Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest, R. L., & Stein, C. (2022). Introduction to algorithms. MIT press.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 131
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Problem çözme teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
2 Temel programlama yapıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
3 Değişken ve sabit kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
4 Kontrol Yapıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
5 Kontrol Yapıları - Koşullar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 Kontrol Yapıları - Döngüler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
7 Programlama Örnekleri - Arasınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
8 Diziler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
9 Fonksiyonel Programlama Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
10 Parametre kullanımı ve geri değer döndürme Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
11 Alt programlar oluşturma Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
12 Özel kütüphanelerin incelenmesi Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
12 Özel kütüphanelerin incelenmesi Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
14 Genel programlama örnekleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yazılım çözümü tasarlamak Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kontrol yapılarını kullanmak Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Özel veri türlerini tanımak Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Fonksiyonel programlama yapabilir Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yazılım çözümü tasarlamak - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5
Kontrol yapılarını kullanmak - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5
Özel veri türlerini tanımak - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5
Fonksiyonel programlama yapabilir - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5