EN
  • Anasayfa
  • İST225 Lineer Cebire Giriş (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İST225 - Lineer Cebire Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Lineer Cebire Giriş İST225 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR
Amaç

Matris Kavramı ve Lineer Denklem sistemleri, Matrislerin Cebirsel Özellikleri, Determinantlar. Lineer denklem sistemlerinin çözme teknikleri, Lineer Bağımsızlık ve Üretme kavramlarını öğretmek.

Ders İçeriği

Matrisler, Determinantlar, Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri teorisi.

Ders Kaynakları [2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer. [1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 1), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara . [3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed. Linner Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları. Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008.
[2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer.
[1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 1), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara .
[3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed.
Linner Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları.
Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008.
[2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer.
[3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed.
Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008.
[2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer.
[1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 1), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara .
[3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 16 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 99
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Matrisler ve Matris Çeşitleri Tartışmalı Ders
2 Matrislerle ilgili problem çözme Problem Çözme
3 Kare Matris ve Özellikleri, Kare matrisin kuvvetleri, Bir Matrisin Transpozu Tartışmalı Ders
4 Determinatlar Alt Determinat(minör), Ders
5 Determinant Özellikleri Kofaktör Açılımı
6 Sarrüs Kuralı, Ek Matris(Adjoint)
7 Bir Matrisin Çarpma İşlemine göre tersi, Tersinin Ek Matris yardımıyla bulunması, Alt Matris Bir Matrisin Rankı Tartışmalı Ders
8 Doğrusal (Lineer) Denklem sistemleri, Ters Matrisler yardımıyla denklem çözme Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Elementer satır ve sütun operasyonları, matrisin rankı, Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Elementer satır operasyonları yardımıyla denklem çözme Tartışmalı Ders
11 Cramer Yöntemi Tartışmalı Ders
12 Ters matrisin elementer operasyonlarla bulunması Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Eşelon Matris Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Matrisin çarpanlarına ayrılması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır.
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder.
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır.
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder.
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır.
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. 3 3 3 2 2 2 3 3 2 2 3 3 4 1 1
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. 3 3 3 2 2 2 3 2 2 2 2 4 4 1 2
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. 3 3 3 2 2 2 3 3 3 3 2 3 4 2 1
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. 3 3 3 2 2 2 3 3 3 2 2 4 4 1 2
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. 3 3 3 2 2 2 3 2 3 2 2 4 4 1 2
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. 3 3 3 2 2 2 3 3 3 2 3 4 3 2 2