Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Yöntemleri ve Rapor Hazırlama | İST215 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Amaç |
Dersin amacı belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama ve rapor yazma tekniklerini kavratmaktır. Bu kapsamda, bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, kaynak tarama becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, akademik yazım kuraları çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi, rapor vb. tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bilim ve bilgi kavramları, Bilimin amaçları, Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri, Araştırmaların planlanması, Araştırma süreci, Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma, Araştırma yöntemleri, Literatür taraması yapma yöntemleri, Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar, Bilimsel yayınları okuma teknikleri, Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş), Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot), Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma), Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar |
Ders Kaynakları |
1. Değişik kaynaklardan derlenen ders notları, internet kaynakları ve makaleler.
2. Suat ÇELİK, Levent AKGÜN, “Eğitimde Araştırma Yöntemleri ” ders notu, Atatürk Üniversitesi, 2015.
3. Erman EYMEN, “Tez Önerisi nasıl hazırlanır?” İstatistik Merkezi Yayın No: 2, 2007.
4. Bilimsel makale yazım tekniği sunumu, Prof. Dr. Sabit ERŞAHİN, Çankırı Karatekin Üniversitesi Orman Fakültesi
5. Rauf ARIKAN, Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim ve bilgi kavramları | Ders |
2 | Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri | Ders |
4 | Araştırmaların planlanması | Ders |
5 | Araştırma süreci | Ders |
5 | Araştırma süreci | Ders |
6 | Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma | Ders |
7 | Araştırma yöntemleri | Ders |
8 | Literatür taraması yapma yöntemleri | Ders |
9 | Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar | Ders |
10 | Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş) | Ders |
11 | Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot) | Ders |
12 | Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma) | Ders |
13 | Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar | Ders |
14 | Örnek rapor sunumları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersi tamamladıktan sonra öğrenci, araştırmanın önemi, bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma raporlarını etkin bir biçimde inceleyebilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Veri toplama araçlarını doğru bir biçimde kullanabilir ve bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma raporunun bölümlerini yazarken dikkat edilecek hususları göz önünde bulundurarak ödev, tez vb. raporlarını hazırlayabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersi tamamladıktan sonra öğrenci, araştırmanın önemi, bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma raporlarını etkin bir biçimde inceleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri toplama araçlarını doğru bir biçimde kullanabilir ve bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma raporunun bölümlerini yazarken dikkat edilecek hususları göz önünde bulundurarak ödev, tez vb. raporlarını hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |