EN
  • Anasayfa
  • İST215 Araştırma Yöntemleri ve Rapor Hazırlama (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST215 - Araştırma Yöntemleri ve Rapor Hazırlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Yöntemleri ve Rapor Hazırlama İST215 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama ve rapor yazma tekniklerini kavratmaktır. Bu kapsamda, bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, kaynak tarama becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, akademik yazım kuraları çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi, rapor vb. tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bilim ve bilgi kavramları, Bilimin amaçları, Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri, Araştırmaların planlanması, Araştırma süreci, Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma, Araştırma yöntemleri, Literatür taraması yapma yöntemleri, Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar, Bilimsel yayınları okuma teknikleri, Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş), Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot), Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma), Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar

Ders Kaynakları 1. Değişik kaynaklardan derlenen ders notları, internet kaynakları ve makaleler. 2. Suat ÇELİK, Levent AKGÜN, “Eğitimde Araştırma Yöntemleri ” ders notu, Atatürk Üniversitesi, 2015. 3. Erman EYMEN, “Tez Önerisi nasıl hazırlanır?” İstatistik Merkezi Yayın No: 2, 2007. 4. Bilimsel makale yazım tekniği sunumu, Prof. Dr. Sabit ERŞAHİN, Çankırı Karatekin Üniversitesi Orman Fakültesi 5. Rauf ARIKAN, Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilim ve bilgi kavramları Ders
2 Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri Ders
4 Araştırmaların planlanması Ders
5 Araştırma süreci Ders
5 Araştırma süreci Ders
6 Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma Ders
7 Araştırma yöntemleri Ders
8 Literatür taraması yapma yöntemleri Ders
9 Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar Ders
10 Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş) Ders
11 Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot) Ders
12 Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma) Ders
13 Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar Ders
14 Örnek rapor sunumları Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi tamamladıktan sonra öğrenci, araştırmanın önemi, bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilimsel araştırma raporlarını etkin bir biçimde inceleyebilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Veri toplama araçlarını doğru bir biçimde kullanabilir ve bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Araştırma raporunun bölümlerini yazarken dikkat edilecek hususları göz önünde bulundurarak ödev, tez vb. raporlarını hazırlayabilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Dersi tamamladıktan sonra öğrenci, araştırmanın önemi, bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırma raporlarını etkin bir biçimde inceleyebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Veri toplama araçlarını doğru bir biçimde kullanabilir ve bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma raporunun bölümlerini yazarken dikkat edilecek hususları göz önünde bulundurarak ödev, tez vb. raporlarını hazırlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -