| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İstatistiksel Tahminleme | İST223 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, tahmin teorisinde yer alan istatistiksel tekniklerin öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Tahmin Teorisi, Zaman serisi analizi, Üstel Düzeltme Yöntemleri |
| Ders Kaynakları |
İstatistiksel Analiz, Şemsettin Bağırkan
Uygulamalı İstatistik, Prof. Dr. Özer Serper
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tahmin Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Gelişme Hızlarının Kullanılması Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Karakteristik Değerlerin kullanılması Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Naive Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Momentler ve Maksimum Benzerlik Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | En Küçük Kareler Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Zaman Serisi Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Trendin Belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Mevsimsel Hareketlerin Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Konjonktürel Hareketlerin Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Üstel düzeltme yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Box-Jenkıns Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci kısa dönemli planların yapılmasında kullanılan yöntemleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci zaman serilerini analiz edebilecek gerekli bilgiye sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaptığı araştırmalarda kurduğu modellerin sonuçlarını yorumlayabilir, konuyla ilgili öngörüde bulunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sosyal problemleri istatistiksel açıdan inceleyebilecek yöntemleri seçebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel ve gelişmiş istatistiksel yöntemleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |