EN
  • Anasayfa
  • İST204 Bilgisayar Programlama II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İST204 - Bilgisayar Programlama II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Programlama II İST204 4 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM
Ders Veren
Amaç

Bu derste Python dilini kullanarak yazılım geliştirebilmesi, istatiksel analizler için çözümler hazırlayabilmesi, istatistiksel raporlama işlemleri için yazılım paketlerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Python dilinin temel kullanımı, veri türleri, kontrol yapıları, fonksiyonel program geliştirme ile problem çözümü incelenmektedir. Ayrıca istatistiksel çözümler için gerekli kütüphaneler, grafiksel sonuçların yazılım ortamında üretilmesini sağlayan kütüphaneler ve dış kaynaklardan veri alımını sağlayan kütüphaneler incelenmektedir.

Ders Kaynakları Çobanoğlu, B. (2020). Herkes için Python. Pusula.
Ceder, N. (2018). The quick Python book. Simon and Schuster.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 1 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 10 1 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 136
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Python programlama ortamının kurulumu ve tanıtımı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar
2 Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
3 Girdi ifadeleri, algoritma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
4 Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
6 Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue Listeler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Fonksiyonlar, Özyinelemeli Fonksiyonlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Genel Uygulama Örnekleri, Ara sınav Dosya İşlemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
9 Moduller Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar
10 Hata Yakalama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
11 Karakter Dizilerinin Metotları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
12 Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
12 Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
14 NumPy, Pandas ve Matplotlib Kütüphaneleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Problem çözmek için yazılım geliştirir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. - - 3 5 5 - - - - - 1 4 4 - 3
Problem çözmek için yazılım geliştirir. - - 3 5 5 - - - - - 4 5 5 - 3
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. - - 3 5 5 - - - - - 5 5 5 - 3