Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama III | İST323 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Amaç |
Öğrenilmesi kolay dil olan C# öğretilerek, bilgisayar programlamaya hızlı ve kolay bir giriş yapmak ve diğer dillere hazırlık olacak altyapıyı vermek |
Ders İçeriği |
C# ile programlamanın temelleri, Windows kontrolleri, hata yakalama, koleksiyonlar, diyalog kutuları, menü tasarımı |
Ders Kaynakları |
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007 İşte C Programlama, Rıfat ÇÖLKESEN, Sistem Yayıncılık Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007 Vatansever, F. (2020). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Yaşar, E. (2021). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Ekin Yayınları Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest, R. L., & Stein, C. (2022). Introduction to algorithms. MIT press. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Problem çözme teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
2 | Temel programlama yapıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Değişken ve sabit kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
4 | Kontrol Yapıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
5 | Kontrol Yapıları - Koşullar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Kontrol Yapıları - Döngüler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
7 | Programlama Örnekleri - Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Diziler | |
9 | Fonksiyonel Programlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Parametre kullanımı ve geri değer döndürme | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Alt programlar oluşturma | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Özel kütüphanelerin incelenmesi | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Özel kütüphanelerin incelenmesi | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Genel programlama örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yazılım çözümü tasarlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Kontrol yapılarını kullanmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Özel veri türlerini tanımak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Fonksiyonel programlama yapabilir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım çözümü tasarlamak | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 |
Kontrol yapılarını kullanmak | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 |
Özel veri türlerini tanımak | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 |
Fonksiyonel programlama yapabilir | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 |