EN
  • Anasayfa
  • İST323 Bilgisayar Programlama III (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST323 - Bilgisayar Programlama III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Programlama III İST323 7 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Amaç

Öğrenilmesi kolay dil olan C# öğretilerek, bilgisayar programlamaya hızlı ve kolay bir giriş yapmak ve diğer dillere hazırlık olacak altyapıyı vermek

Ders İçeriği

C# ile programlamanın temelleri, Windows kontrolleri, hata yakalama, koleksiyonlar, diyalog kutuları, menü tasarımı

Ders Kaynakları Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007
İşte C Programlama, Rıfat ÇÖLKESEN, Sistem Yayıncılık
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007
Vatansever, F. (2020). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş.
Yaşar, E. (2021). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Ekin Yayınları
Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest, R. L., & Stein, C. (2022). Introduction to algorithms. MIT press.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Problem çözme teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
2 Temel programlama yapıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
3 Değişken ve sabit kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
4 Kontrol Yapıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
5 Kontrol Yapıları - Koşullar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 Kontrol Yapıları - Döngüler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
7 Programlama Örnekleri - Arasınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
7 Diziler
9 Fonksiyonel Programlama Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
10 Parametre kullanımı ve geri değer döndürme Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
11 Alt programlar oluşturma Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
12 Özel kütüphanelerin incelenmesi Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
12 Özel kütüphanelerin incelenmesi Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar
14 Genel programlama örnekleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yazılım çözümü tasarlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kontrol yapılarını kullanmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Özel veri türlerini tanımak Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Fonksiyonel programlama yapabilir Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yazılım çözümü tasarlamak - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5
Kontrol yapılarını kullanmak - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5
Özel veri türlerini tanımak - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5
Fonksiyonel programlama yapabilir - - - 5 4 - 3 - - - - 4 4 - 5