Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistiksel Yazılımlar I | İST325 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Güncel istatistik ve matematik paket programların öğrenilmesi.Yazılım geliştirme, yazılımlar arası bağıntıların öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Güncel paket programlar, yazılım geliştirme çalışmaları, istatistik metodlar ve uygulama işlemleri arasında yazılımlar bağıntısı, verimli yazılım belirlemeleri, yazılım ve güvenirliği, performans ölçütleri. |
Ders Kaynakları |
Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel veri analizi Çok değişkenli analizler, Kaan kitabevi,
Akgül, A. ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS'te işletme yönetimi uygulamaları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | SPSS paket programına giriş, Kurulum, Genel bilgiler | Ders Laboratuar |
2 | Verilerin organizasyonu ve gösterimi | Ders Laboratuar |
3 | Betimsel İstatistikler, Hipotez testleri | Ders Laboratuar |
4 | Regresyon analizi, Korelasyon analizi, Parametrik olmayan testler | Ders Laboratuar |
5 | Varyans analizi | Ders Laboratuar |
6 | Faktör analizi, ayırma analizi, zaman serileri analizi | Ders Laboratuar |
7 | Güvenilirlik analizi | Ders Laboratuar |
8 | MINITAB paket programına giriş, Kurulum, Genel bilgiler, Verilerin organizasyonu ve gösterimi | Ders Laboratuar |
9 | Betimsel İstatistikler, Hipotez testleri, Regresyon analizi, Korelasyon analizi, Varyans analizi, Faktör analizi, ayırma analizi, zaman serileri analizi | Ders Laboratuar |
10 | MATLAB ile istatistik programı geliştirme | Ders Laboratuar |
10 | MATLAB ile istatistik programı geliştirme | Ders Laboratuar |
10 | MATLAB ile istatistik programı geliştirme | Ders Laboratuar |
13 | Yazılım güvenirliğinin temel kavramları | Ders Laboratuar |
14 | Yazılımların performans ölçütlerinin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
SPSS'de Betimsel İstatistikler, Hipotez testleri, Regresyon analizi, Korelasyon analizi yapar. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
MINITAB'da Betimsel İstatistikler, Hipotez testleri, Regresyon analizi, Korelasyon analizi yapar. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
MATLAB'da istatistiksel analiz yapabiilr. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SPSS'de Betimsel İstatistikler, Hipotez testleri, Regresyon analizi, Korelasyon analizi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
MINITAB'da Betimsel İstatistikler, Hipotez testleri, Regresyon analizi, Korelasyon analizi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
MATLAB'da istatistiksel analiz yapabiilr. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |