Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anket Tasarımı ve Çözümlemesi | İST333 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Anket Tasarımı ve Çözümlemesi dersi, istatistik eğitiminin temel taşlarından birisidir. Anket tasarımının temel öğelerinin öğrenilmesi, anket formunun hazırlanması, uygun soru formatlarının belirlenmesi, geçerlilik ve güvenilirlik için gerekli ön çalışmaların yapılması, anketin uygulanması ve verilerin elde edilmesi, istatistiksel çözümleme yöntemine karar verilmesi, elde edilen sonuçların uygun bir şekilde raporlanması, bu dersin amaçları arasındadır. |
Ders İçeriği |
Neden Anket , Anket kullanım Alanları, Ankette oluşan hata kaynakları, Anket planlaması, Anket tasarımı ve uygun soru formunun belirlemesi, Anket verilerinin analizinde kullanılan yöntemler, Analiz yönteminin seçimi, Güvenirlilik analizi ve istatistiksel anlamlılık, Raporlama-Sözlü ve yazılı raporlar, Örnek soru formunun oluşturulması, Oluşturulan Soru formlarının tartışılması |
Ders Kaynakları |
Ana kaynak:
Dr. Türker BAŞ, ANKET, 7. Baskı, Seçkin Yayıncılık ,
Prof. Dr. Kazım ÖZDAMAR, Paket Programlar ile Istatistiksel Veri Analizi I, 5. Baskı, Kaan kitabevi, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Neden Anket , Anket kullanım Alanları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Ankette oluşan hata kaynakları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Anket planlaması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Anket için gerekli kaynaklar (maliyet ve zaman) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Anket tasarımı ve uygun soru formunun belirlemesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Posta ve Telefon anketleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Karşılıklı görüşme ve karma anketler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Anket verilerinin analizinde kullanılan yöntemler(1) | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Anket verilerinin analizinde kullanılan yöntemler(2) | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Analiz yönteminin seçimi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Güvenirlilik analizi ve istatistiksel anlamlılık | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Raporlama-Sözlü ve yazılı raporlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Örnek soru formunun oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Oluşturulan Soru formlarının tartışılması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anket Tasarımı ve Çözümlemesini ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anket Tasarımını yapabilme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anket Planlamasını Yapabilme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Planlanan anketleri uygulayabilme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anket raporunu hazırlayabilme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anket Tasarımı ve Çözümlemesini ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anket Tasarımını yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anket Planlamasını Yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Planlanan anketleri uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anket raporunu hazırlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |