EN
  • Anasayfa
  • İST308 R İstatistiksel Programlama Dili (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST308 - R İstatistiksel Programlama Dili
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
R İstatistiksel Programlama Dili İST308 7 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze laboratuvarda
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Ders Veren Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Amaç

Öğrencileri açık kaynak kodlu bir programlama dili olan R ile tanıştırmaktır. Güçlü veri işleme araçlarına sahip olması, ilişkisel veri tabanları ile entegre olabilmesi, kurumsal uygulamalarda kullanılabilmesi gibi özellikleri sahip R programlama ile veri analizi nasıl yapılır öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Dijital dönüşüm süreci ile hayatımıza giren büyük veri kavramını R programla ile analiz edebilir, görselleştirebilir ve yorumlayabiliriz. Öğrenciler için bu dersin temel oluşturması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

R programlama diline giriş. R ara yüzünün ve yardımcı araçlarının nasıl kullanılacağının tanıtılması. R' ın temel veri yapıları. Vektör, faktör, matris, liste ve veri çerçevesi kavramları. R programlamada karakter dizilerinin kullanımı. Veri giriş çıkışları ve dosyalarda çalışma. Programdaki denetim ve döngü işlemleri. Çeşitli grafiklerin çizimi. R programlama ile istatistik.

Ders Kaynakları Özkan, B. & Özkan, Y., (2017), “R ile Programlama”, 1.Baskı, Papatya Bilim Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 R Programlama Diline Giriş Laboratuar
2 Vektör ve Faktörler Laboratuar
3 Dizi ve Matrisler Laboratuar
4 Listeler Laboratuar
5 Veri Çerçevesi Laboratuar
6 Karakter Dizinleri Laboratuar
7 Veri Giriş ve Çıkış İşlemleri Laboratuar
8 Ara Sınav ve Örnek Soru Çözümü Laboratuar
9 Program Denetimi Laboratuar
10 Fonksiyonlar Laboratuar
11 Grafikler Laboratuar
12 R ile İstatistik( Merkezi Eğilim Ölçüleri Ve Dağılım Ölçüleri) Laboratuar
13 R ile İstatistik( Olasılık Dağılımları- Normal Dağılım ve Binom Dağılımı) Laboratuar
14 R ile İstatistik( Hipotez Testleri ve Regresyon Analizi) Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler R programlama dilini öğrenecektir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler R programlama ile veri analiz edebilecektir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler R programlama ile grafik çizebilecektir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler R programlama ile istatistiksel fonksiyonlar yazabilecektir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler R programlama ile çeşitli veri türleri ile çalışabilecektir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler R programlama dilini öğrenecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler R programlama ile veri analiz edebilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler R programlama ile grafik çizebilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler R programlama ile istatistiksel fonksiyonlar yazabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler R programlama ile çeşitli veri türleri ile çalışabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5