| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Demografik Teknikler | İST312 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel seviyede nüfusun gelişmesi ve yapısı gibi temel demografik bilgi, kavram ve tekniklerin öğrenilmesi. |
| Ders İçeriği |
Demografi ve Demografik Verinin Rolü; Demografinin Temel Kavram, Yapı ve Kuramları; Nüfus Hareketleri |
| Ders Kaynakları |
Cevdet Birkan, Demografi;Nüfus Bilimi, Ofis Yayınevi, 2005
Kenan Gürtan, İ.Ü. İktisat Fakültesi Yayını Statistical Demography and Forecasting, J. Alho, B.Spencer, Springer Statistical Textbooks Applied Mathematical Demography, N. Keyfitz
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Demografi: Kapsamı,Çalışma Alanları, Demografide yer alan tanımlar, Nüfus hareketleri,Temel Kavramlar Demografik Yapılar, Demografik Dönüşüm Kuramı ve Evreleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Demografik Değişim ve sonuçları, demografinin gelişiminde yer alan veriler Türkiye de nüfusun değişimi ve yapısı: 1960 sonrası, Nüfus Planlaması ile Aile Planlaması Kavramları, Nüfus Politikaları ve Nitelikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Nüfusbilimin Kuramsal Tarihçesi (19.yy öncesi), Orta Çağda nüfusa bakış, Nüfusun Medeni Durumu, Eğitim | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Nüfus Hareketleri : nüfus işgücü ilişkisi ve nüfus- kişi başına düşen gelir düzeyi ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Demografinin Veri Kaynakları,Nüfus sayımları, Demografik araştırmalar, Nüfus kayıtları ve doğum-ölüm istatistikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Demografik Geçiş, dünya nüfusunun gelişimi, demografik geçiş teorisi ve eleştiriler. | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Dünyada demografik geçiş süreci, geçiş katsayısı, yaş piramitleri, nüfus ve nüfus politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Türkiye’de demografik dönüşüm: 1923 -1950, 1955- 1985, 1985 sonrası. Doğumlar ve Doğumlara ilişkin oranlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Ölümler,ölümlere ilişkin oranlar, Yaşlanma , Nüfusun Yaşlanması, Türkiye ve dünyada yaşlı nüfus | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Evlilik olgusunun demografik analizi, aile ve hane yapısında değişim, evlilik ve boşanmaya oranlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Şehirleşme, Köyden Kente Göç, Türkiye’de Kentleşme, Nüfus-Kentleşme İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Göçler, Nüfus-Göç ilişkisi, Göçlere ilişkin oranlar, İç ve dış göçler | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Ekonomik büyüme ve Kalkınma İstatistikleri: İGE, lorenz Egrisi, Gini Katsayısı | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel seviyede demografi bilgisi ve temel kavramları öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel demografi bilgisi ve becerisini kazandırma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Demografi ve demografik verinin rolünü öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Demografik veri elde etme yöntemlerini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Demografi ile ilgili kuramları öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |