EN
  • Anasayfa
  • İST413 Kategorik Veri Çözümlemesi (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST413 - Kategorik Veri Çözümlemesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kategorik Veri Çözümlemesi İST413 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı kategorik verilerin nasıl ve hangi yöntemlerle çözümlenebileceğini kavramak ve uygulayabilmek.

Ders İçeriği

Temel kavramlar, Tek değişkenli analizler, Binom ve çok terimli dağılım, Poisson dağılım, Tahmin, uyum iyiliği testleri, Örnek büyüklüğü ve sıfırlar, model testi, Olumsallık tabloları, Homojenlik ve bağımsızlık hipotezleri, 2×2 tablolar, I×2 Tablolar, I×J olumsallık tabloları, Üç yönlü tablolar, Homojenlik modelleri, Olumsallık tablolarında Log-Lineer model, Üç yönlü değişken tabloları için Log-Lineer model, Model seçimi, Analiz özeti ve yorumlanması, Lojistik regresyon, Model seçimi, Lojistik regresyon kullanarak karşılaştırmalar, Fisher’in kesinlik testi

Ders Kaynakları Agresti, A., 1990, Categorical Data Analysis, John Wiley&Sons. Freeman, D. H., 1987, Applied Categoriacal Data Analysis, Marcel Dekker. Wrigley, N., 2002, Categorical Data Analysis for Geographers and Environmental Scientists, The Blackburn Press. Lawal B.,2003,Categorical Data Analysis with SAS and SPSS Applications, Lawrance Erlbaum Associates.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar Ders Tartışmalı Ders
2 Tek değişkenli analizler, Binom ve çok terimli dağılım, Poisson dağılım Ders Tartışmalı Ders
3 Tahmin, uyum iyiliği testleri Ders Tartışmalı Ders
4 Örnek büyüklüğü ve sıfırlar, model testi Ders Tartışmalı Ders
5 Olumsallık tabloları Ders Tartışmalı Ders
6 Homojenlik ve bağımsızlık hipotezleri Ders Tartışmalı Ders
7 2×2 tablolar, I×2 Tablolar, I×J olumsallık tabloları Ders Tartışmalı Ders
8 Üç yönlü tablolar, homojenlik modeller Ders Tartışmalı Ders
8 Üç yönlü tablolar, homojenlik modeller Ders Tartışmalı Ders
10 Olumsallık tablolarında Log-Lineer model Ders Tartışmalı Ders
11 Üç yönlü değişken tabloları için Log-Lineer model Ders Tartışmalı Ders
12 Model seçimi, analiz özeti ve yorumlanması Ders Tartışmalı Ders
13 Lojistik regresyon ve model seçimi Ders Tartışmalı Ders
14 Lojistik regresyon kullanarak karşılaştırmalar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kategorik veri çözümlemesinin temel kavramlarını anlamak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kategorik veri çözümlemesi hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanım alanlarını araştırmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çeşitli veri türlerinde hangi modelin kullanılması gerektiğini öğrenmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kategorik verilere ilişkin uygulamalar yapmak ve yorumlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kategorik veri çözümlemesi için uygun program kullanımına yardımcı olmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kategorik veri çözümlemesinin temel kavramlarını anlamak. - - - - - - - - - - - - - - -
Kategorik veri çözümlemesi hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanım alanlarını araştırmak. - - - - - - - - - - - - - - -
Çeşitli veri türlerinde hangi modelin kullanılması gerektiğini öğrenmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Kategorik verilere ilişkin uygulamalar yapmak ve yorumlamak - - - - - - - - - - - - - - -
Kategorik veri çözümlemesi için uygun program kullanımına yardımcı olmak. - - - - - - - - - - - - - - -