Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Regresyon Analizi I | İST419 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çok değişkenli regresyon modeli için parametre tahminlerinin yapılabilmesi, test edilmesi, karşılaşılan probleme göre çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi, yöntemlere ilişkin teorik bilginin yanında bilgisayar programı kullanılarak yönteme ilişkin altyapının zenginleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Çoklu lineer regresyon modeli, Model parametrelerinin tahmini, Aralık tahminleri, Hipotez testleri, Model yeterliliğinin test edilmesi, Dönüşümler ve modelin yetersizliğini düzeltmek için ağırlıklandırma, Etkin gözlemlerin belirlenmesinde kullanılan ölçüler, Polinom tipi regresyon modelleri, Gösterge değişkenler, Değişken seçimi yöntemleri ve model oluşturma, Çoklu iç ilişki problemi. |
Ders Kaynakları |
1) Montogomery, C.D.; Peck, A.E. and Vining,G.G.: Introduction to Linear Regression Analysis , Wiley, (2002). 2) Rawlings,J., Pantula, S. and Dickey, D. Applied Regression Analysis. , Springer, (1998) 3) Grob,J. Linear Regression. Springer (2003) 4)Graybill, F. and Iyer,H. Regression Analysis Concepts and Applications, (1994).
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri inceleme ve İstatiksel Modelleme Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Regresyon Çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Veri Dönüşümleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Çoklu Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Değişken Seçimi, Regresyonda Göstermelik Değişkenler ve Yeniden Parametrelemeler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Regresyonda Göstermelik Değişkenler ve Yeniden Parametrelemeler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çoklu Bağlantı ve Yanlı Kestirimler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çoklu Bağlantı ve Yanlı Kestirimler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sahte Değişkenli Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Mantıksal Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Model Belirleme | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sıradışı ve Etkili Veriler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sağlam Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Regresyon analizinden çıkarımları öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çoklu regresyon analiz modelleri kurma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Varsayımlardan sapmaları öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çoklu bağlantı ve yanlı kestirimleri öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Model parametrelerini test edebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Regresyon analizinden çıkarımları öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çoklu regresyon analiz modelleri kurma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Varsayımlardan sapmaları öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çoklu bağlantı ve yanlı kestirimleri öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Model parametrelerini test edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |