| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Lisrel Uygulamaları | İST421 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yapısal eşitlik modellemesi ve Lisrel hakkında temel bilgileri vermek |
| Ders İçeriği |
Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) hakkında temel bilgiler, Lisrel tanıtımı, Lisrel de ölçüm modeli ve yapısal eşitlik modeli oluşturulması, Lisrel de komut yazma, örnek uygulamalar |
| Ders Kaynakları |
Veysel Yılmaz, H. Eray Çelik (2016) Lisrel 9.1 ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Temel Kavramlar, Uygulamalar, Programlama
S. Gürbüz (2021) AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Temel İlkeler ve Uygulamalı Analizler |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yapısal Eşitlik Modellemesi(YEM)'e giriş | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | YEM'de Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Yapısal Eşitlik Modellemesi Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Yapısal Model ve Ölçüm Modeli | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Doğrulayıcı Faktör Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Modelin Değerlendirilmesi ve Uyum Ölçütleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Lisrel ile Başlangıç | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Lisrel'de Ölçüm Modeli ve Yapısal Modelin Oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Lisrel'de Komut yazma | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Lisrel'de çıktı dosyasının yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Lisrel'de Örnek Uygulama 1 | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Lisrel'de Örnek Uygulama2 | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Lisrel'de Örnek Uygulama3 | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Lisrel'de Örnek Uygulama4 | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yapısal Eşitlik Modellerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Lisrel'de komut dosyası oluşturur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Lisrelde grafik dosyası oluşturur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Lisrel'de YEM sonuçlarını yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uyum indislerini yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |